۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۱۱۹۵۱
عزیزی: 

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ثمره عملکرد شورای نگهبان است

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی گفت: اگر امروز شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مختلف هستیم، ناشی از عملکرد شایسته شورای نگهبان است.
شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صمد عزیزی، رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان ترتیب یافت، به تشریح جایگاه قانونی این شورا از منظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: شورای نگهبان مهم‌ترین نهاد قانونگذاری نظام است.

وی با بیان این‌که تخریب گسترده بدخواهان نظام اسلامی ایران از جایگاه مهم و حساس شورای نگهبان است، خاطرنشان کرد: حمله به شورای نگهبان یکی از طرح های دشمنان در سال‌های متمادی بوده است، چراکه بدخواهان نظام می دانند تنها نهادی که اجازه خودنمایی به آنها در نهادهایی همچون مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری نمی دهد، شورای نگهبان است.

عزیزی با بیان این‌که شورای نگهبان اجازه نمی دهد قوانین بر خلاف احکام دینی و قانون اساسی تصویب شود، تصریح کرد: نظارت فقهای این شورا ضامن اسلامی بودن قوانین در کشور است، ضمن این‌که باید دانست تمامی قوانین مصوب در مجالس مختلف بایستی با قانون اساسی مطابقت داشته باشد.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی ادامه داد: شورای نگهبان با اقتدار، دقت و حساسیت خاص به وظایف خود عمل کرده است، از این‌روست که مردم شورای نگهبان را ناظر امین و بصیر خود می دانند، اگر امروز شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات های مختلف هستیم، ناشی از عملکرد شایسته شورای نگهبان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی دفاتر استانی شورای نگهبان از سال 1380 گفت: این دفاتر برای تنظیم و هماهنگی بیشتر ارتباطات با دفتر مرکزی و نظارت مؤثرتر، کارآمد و مستمر در مراکز استان ها ایجاد شده و به عنوان بازوی اجرایی شورای نگهبان در سراسر کشر عمل می کنند.

عزیزی از برگزاری جلسات توجیهی برای بیش از 13 هزار نفر از نیروهای نظارتی از سوی دفتر استانی نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری حدود 10 هزار و 500 نفر از نیروهای نظارتی در آذربایجان شرقی حضور داشتند.

وی با بیان این‌که 70 مورد تخلف در انتخابات ریاست جمهوری به دستگاه قضائی ارجاع شده است، افزود: استفاده غیر قانونی از امکانات دولتی و حضور در ستادهای تبلیغاتی از جمله تخلفات این دوره بوده است که بر این اساس افرادی نیز به دادگاه احضار شده اند./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات