۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۱۲۳۹۶
آیت الله صفایی بوشهری:

ورزش زورخانه ای سبب سالم سازی و سالم مانی جامعه می شود

امام جمعه بوشهر گفت: ورزش زورخانه ای سبب سالم سازی و سالم مانی جامعه می شود و حمایت از این ورزش یک اصل است.
صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، به مناسبت ۱۷شوال سالروز نبرد پهلوانی حضرت مولای متقیان امام علی(ع) و گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای هم گام با برنامه هفته پهلوانی کشوری رییس هیأت پهلوانی و زورخانه ای استان بوشهر به همراه رؤسای کمیته ها، مسؤولان، پیشکسوتان، مربیان و نمایندگانی از ورزشکاران با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

آیت الله صفایی بوشهری در این دیدار گفت: یکی از ویژگی های راستین ورزش زورخانه ای و باستانی کشور ما در کنار تقویت جسم، تقویت روح براساس زندگی پیامبران و ائمه اطهار است و داشتن یک زورخانه در هر شهر مسبب خیر و برکات می باشد و از آن خیر و برکات همه آن محله فیض می برند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: هرچند می شود ورزش زورخانه ای در یک منطقه عمومی انجام گیرد ولی برای اجرای آداب خاص این ورزش نیاز به زیر ساخت دارد که می شود قسمت هایی از قبیل گود، سردم، جایگاه تماشاگران را نام برد که محوریت و مکان زورخانه باید وسط شهر باشد و مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه ای موجب سالم سازی و سالم مانی جامعه می شود و حمایت از این ورزش یک اصل است و زورخانه همانند مسجد که صدای اذانش می تواند جامعه را بیدار کند، صدای اشعار مرشد باید پخش شود.

وی تأکید کرد: یکی از سالم ترین اقشار جامعه ورزشکاران هستند چرا که برای رسیدن به هدفشان تلاش می کنند و راحت طلب نیستند و باترکیب ورزش و تربیت کار می کنند.

در این دیدار محسن بحیرائی گزارشی از فعالیت ها و عملکرد هیأت پهلوانی وزورخانه ای استان ارائه کرد و گفت: هم بستگی و حمایت مسؤولان از ورزش زورخانه ای می تواند احداث زورخانه در مرکز استان را حاصل شود.

رییس هیأت پهلوانی وزورخانه ای استان بوشهر افزود: عدم وجود زورخانه در مرکز استان سبب نزول نرخ جذب در ورزش زورخانه ای در بوشهر شده است که امیدواریم با حمایت همه مسؤولان هرچه زودتر شاهد تاسیس زورخانه ی شهر بوشهر باشیم./۸۴۶/پ202/ب1

ارسال نظرات