۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۱۲۸۱۶
امام جمعه موقت بیرجند:

پایگاه نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب در کشور در سال ۵۸، گفت: نماز جمعه از اهمیت و عظمت زیادی برخوردار بوده و قلب فرهنگی هر شهر محسوب می شود.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی تابعی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: این ایام باید جشن گرفته شود و فرصتی برای ارائه الگوهای صحیح و درست از زندگی ائمه اطهار و حضرت زهرا(س) باشد.

وی با بیان اینکه باید بستر رشد و کمال و رسیدن و به ارزش های متعالی فراهم شود، گفت: باید در مورد حجاب و عفاف آگاه سازی و اطلاع رسانی شود؛ زیرا اگر جامعه ای مطلع نباشد نمی توان انتظار داشت آن جامعه حجاب و عفاف را به درستی رعایت کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پنجم مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد است، افزود: عملیات مرصاد آخرین عملیات دوران دفاع مقدس است که منافقان کوردل برنامه ریزی کردند.

حجت الاسلام تابعی تصریح کرد: حمله مجدد نظامی عراق و آغاز عملیات مرصاد بعد از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت صورت گرفت که این حملات را نمی توان به حساب ضعف مدیریتی و عملیاتی فرماندهان ما گذاشت؛ زیرا دشمن همواره دشمن است و توطئه های زیادی دارد.

وی ادامه داد: در عملیات مرصاد حدود 5 هزار نفر از منافقان کوردل به هلاکت رسیدند و نتوانستند به اهداف شوم خود برسند و مردم نقشه ها و توطئه های منافقان را با حضور خود خنثی کردند.

 امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اقامه نخستین نمازجمعه بعد از انقلاب در کشور توسط آیت الله طالقانی در سال 58، خاطرنشان کرد: نماز جمعه از اهمیت و عظمت زیادی برخوردار بوده و قلب فرهنگی هر شهر شناخته می شود.

حجت الاسلام تابعی با بیان اینکه در نماز جمعه باید مطالبات مردم بیان شود، اظهار کرد: نمازجمعه باید در یک هفته بتواند تغذیه فکری، سیاسی و فرهنگی را تامین کند.

وی با اشاره به مسائل درون استان، افزود: تاکنون حق مردم استان به درستی ادا نشده است و امروز متاسفانه وضعیت بسیاری از کارخانه ها، جاده ها و راه ها مناسب نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مسؤولان در دو بانده کردن جاده های استان کوتاهی کرده اند، گفت: در سال گذشته حدود 168 نفر در جاده بیرجند- قاین کشته شدند.

حجت الاسلام تابعی در ادامه با بیان اینکه شائبه ای در مورد رفتن امام جمعه بیرجند وجود ندارد، عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین رضایی از دو سال قبل تشخیص بر این داد که به لحاظ فعالیت های علمی و پژوهشی می تواند در حوزه علمیه قم و یا تهران موثرتر باشد.

وی با بیان اینکه روحانیون با محوریت نماینده ولی فقیه تمام مسائل استان را دنبال می کنند، بیان کرد: نماز جمعه پست و مقام نیست بلکه یک منصب است و هر کسی که بخواهد در منصب نمازجمعه قرار بگیرد باید مطالبات نظام و رهبر معظم انقلاب را از مردم بخواهد و مطالبات مردم را در خطبه ها مطرح کند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین رضایی هفته آینده آخرین نماز جمعه را در مرکز  استان اقامه می کند و با مردم خداحافظی خواهد کرد.

حجت الاسلام تابعی در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت امام ششم شیعیان، ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند پنج صفت اگر در زندگی نباشد انسان از آن زندگی بهره ای نمی برد و سعادتمند نمی شود.

وی با بیان اینکه وفا به عهد و پیمان،  مدیریت، حیا و عفت، حسن خلق و آزاد بودن پنج صفتی است که امام صادق(ع) نام بردند، گفت: باید در تمام کارها و برنامه ها پیوست اخلاقی و فرهنگی لحاظ شود./880/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات