۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۱۳۶۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

همفکری و همدلی با ولایت و امامت از درس‌های حضرت معصومه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از درس‌هایی که از سبک زندگی حضرت معصومه (س) می‌توان آموخت، همفکری و همدلی با ولایت و امامت است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: حضرت معصومه (س) و همه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مصداق ایمان، هجرت و جهاد درراه خداوند متعال هستند و با استفاده از این فضیلت‌ها توانستند پیام‌های دین مبین اسلام را به دنیا ارزانی کنند.

وی اضافه کرد: یکی از درس‌هایی که از سبک زندگی حضرت معصومه (س) می‌توان آموخت، همفکری و همدلی با ولایت و امامت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت همکاری و همراهی حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای تربیت دینی نسل آینده، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تنها همدلی و هم‌فکری با ولی زمان کفایت نمی‌کند بلکه باید با ولی زمان همراه شویم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: نباید جلوتر و یا عقب‌تر از ولی حرکت کرد؛ بلکه باید همراه و در معیت ایشان حرکت کرد و با ایشان همدل و همفکر بود.

وی با بیان اینکه همراهی با ولی فقیه سبب سعادت دنیوی و اخروی جامعه اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر راه را نشان می‌دهد و رهروی و همراهی کردن این مسیر بر عهده پیروان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رمز پیروزی اهل بیت (ع) به‌ویژه حضرت معصومه در امر تبلیغ دین، اخلاص بود؛ بر این اساس اگر همه ما اخلاص را چاشنی کارها کنیم توفیق حاصل می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: همان‌گونه که انبیا و ائمه اطهار (ع) ذهن‌ها را برای پذیرش دین و تسلیم شدن در برابر فرمان پروردگار آماده می‌کردند، مبلغان دینی که به مدارس اعزام می‌شوند هم باید با تأثیر بر اذهان دانش آموزان، رسالت خود را به‌درستی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه روحانیان و مبلغان دینی رسالت خطیری در برابر امت اسلامی دارند، افزود: با توجه به آیه «قو انفسکم و اهلیکم» روحانیان باید بدانند خانواده آن‌ها تنها عیال و فرزندانشان نیست؛ بلکه آن‌ها در برابر همه امت اسلامی باید پدری کرده و از آنها در برابر خطرات دشمنان محافظت کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات