۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۱۴۵۸۱
امام جمعه بندر امام:

نحوه تقسیم و اولویت بندی بودجه های فرهنگی اشکال دارد

امام جمعه بندر امام گفت: متاسفانه بودجه های فرهنگی به طور صحیح تقسیم بندی نمی شوند؛ به گونه ای که نهادهای فرهنگی همچون اداره تبلیغات، حوزه های علمیه و ادارات ارشاد و دیگر موسسات فرهنگی دچار ضعف بودجه هستند.
تابش تابش

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: در دهه کرامت افزون بر گرامیداشت ولادت بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) از دیگر فرزندان حضرت موسی کاظم(ع) همچون حضرت شاهچراغ هم یاد می شود.

امام جمعه بندر امام با اشاره به اهمیت بقاع متبرکه امام زادگان در کشور، ابراز داشت: بقاع متبرکه امام زادگان در کشور ما در واقع پایگاه هایی برای ارتباط فرهنگی، اعتقادی و دینی ما با اهل بیت هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر ادامه افزود: بقاع متبرکه امام زادگان در کشور ما یادآور سیره اهل بیت و مکتب آنهاست و هرکدام از این امام زادگان کرامات خاص خودشان را دارند و باید به این بقاع متبرکه در امور فرهنگی بیشتر اهمیت داد.

حجت الاسلام تابش درباره غفلت مردم و مسؤولان فرهنگی از بقاع متبرکه امام زادگان، بیان داشت: غفلت از امام زاده ها نوعی غفلت معنوی برای مردم و به ویژه مسؤولان فرهنگی به حساب می آید و نباید از برکات معنوی این بزرگواران غفلت کنیم تا سعادت مند بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: در دهه کرامت که پایگاه اصلی معرفت و رحمت وکرامت یعنی امام رضا وحضرت معصومه قرار دارند، متاسفانه به طور صحیح این دهه و جشن ها برای مردم تبیین نشده است که این بزرگواران و برگزاری این محافل چه کرامات عظیمی دارند واین نشان دهنده ضعف فرهنگی جامعه است.

امام جمعه بندرامام در پایان تصریح کرد: در برخی از اعتقادات فرهنگ جایگاه های متفاوتی دارد اما در مکتب مقدس اسلام فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه ای دارد که توجه بیشتری را از سوی مسؤولان مربوطه می طلبد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام در پایان گفت: بودجه های فرهنگی شاید در مجموع کم نیستند اما نحوه تقسیم ها، اختصاص دادن آن ها و اولویت بندی این بودجه ها جای انتقاد دارد که باید بیشتر به این مقوله از سوی مسؤولان فرهنگی و دولت اهمیت داده شود./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

 

 

ارسال نظرات