۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۱۴۶۷۱
امام جمعه موقت تهران: 

نقش روحانیت ارتقای بصیرت مردم در مقابله با دشمن است

آیت الله خاتمی گفت: نقش امروز روحانیت و حوزه های علمیه در مقابله با این سیاست آمریکایی‌ها ترویج ارزش های دینی و شیعی میان جوانان برای ارتقای بصیرت و دشمن‌شناسی است.
آیت اله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت‌ رییسه مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان اهر اظهار داشت: اگر کسی بگوید دشمن از پروژه براندازی عبور کرده، تفکر ساده‌انگارانه ای است، باید دانست که توطئه دشمنان کم نشده که بیشتر شده است.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال براندازی نظام به هر شکلی هستند، خاطرنشان کرد: دشمن گاه از مسیر تحمیل جنگ نظامی، گاه راه‌اندازی توطئه قوم‌گرایی، زمانی با کودتا، دورانی با راه‌اندازی فتنه و گاهی با راه اندازی جنگ نرم به دنبال براندازی انقلاب اسلامی ایران بوده است، اما در تمامی عرصه ها شاهد شکست دشمنان هستیم.

آیت الله خاتمی با بیان این‌که فتنه 88 جزء پروژه‌های براندازی نظام از سوی دشمنان بود، تصریح کرد: فتنه گران سال 88 تصمیم داشتند به هر شکلی که شده، کودتای نرم راه اندازی کنند، اما به صورت خیابانی و جنگ سخت وارد میدان شدند که در نهایت قیام عاشورایی مردم در آن سال تمام بساط فتنه گران را جمع کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که تاکتیک امروز دشمنان براندازی نظام اسلامی با اجرای توطئه نفوذ در کشور است، گفت: آمریکایی‌ها به تغییر از درون در ایران دل ‌بسته‌اند، نقش امروز روحانیت و حوزه های علمیه در مقابله با این سیاست آمریکایی‌ها ترویج اعتقادات دینی و شیعی جوانان برای ارتقای بصیرت و دشمن‌شناسی است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سست کردن مبانی اعتقادی و ارزشی در جامعه با هدف زمینه‌سازی برای پروژه نفوذ و براندازی نظام اسلامی از درون است، همه باید در حد توان در مقابل نفوذ دشمنان در تمامی عرصه ها ایستادگی کنیم، نباید اجازه داد اخلاق در جامعه به فراموشی سپرده شود.

آیت الله خاتمی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های دشمنان از اجرای نفوذ فرهنگی؛ پاک شدن تفکر انقلابی میان تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نظام اسلامی است، گفت: باید قدر انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه را دانست؛ امروز در کشور بحرین فرهنگ خمینی زنده است، در تمامی حسینیه‌های مردم آن کشور عکس امام خامنه‌ای بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که دولت در انتخاب کابینه خود نهایت دقت نظر را داشته باشد، تصریح کرد: حرف ما این است که جناب آقای روحانی رییس‌جمهور 24 میلیون نفر نیست، بلکه رییس‌جمهور تمامی ملت ایران است هرچند کسی رأی داده و یا نداده است.

عضو هیأت‌ رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، همدلی و همگرایی است، تصریح کرد: رییس‌جمهور به‌گونه‌ای حرف نزند که انگار رییس‌جمهور یک جناح و گروه سیاسی است، امروز نیازمند وحدت در تمامی ابعاد هستیم./935/پ202/ب1

ارسال نظرات