۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۱۴۸۰۲
واعظی:

دولت باید از واسطه‌گری اقتصاد خارج شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت باید از واسطه‌گری اقتصاد خارج شود و دنبال سیاست‌گذاری باشد.
واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با فعالان حوزوی فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، محمود واعظی در مراسم افتتاحیه نخستین پارک علم وفناوری البرز که صبح امروز در گرمدره کرج برگزار شد گفت: یکی از اهداف اصلی وزارت ارتباطات، اتصال و ارتباط وسیع با دانشگاه‌های سراسر کشور است.

وی عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی را ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاری سازی دانشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: سه ضلع اقتصاد و دانش شامل دولت، بخش خصوصی و دانشگاه است که باید دولت از واسطه‌گری خارج شده و سیاست‌گذاری داشته باشد.

واعظی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی بسیار بهتر می‌تواند بنگاه و سرمایه داری در اقتصاد انجام دهد، با اشاره به استعدادهای فراوان استان البرز گفت: البرز دارای بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی، صنایع پیشرو و مراکز کشاورزی و دارویی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: زیرساخت‌های البرز گسترش پیدا کرده است و دولت تدبیر و امید قول می‌دهد که به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری البرز توجه بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین شرکت‌های جهانی در حوزه ارتباطات و نرم‌افزار فعال هستند، تصریح کرد: پنج کریدور علم و فناوری در کشور ترسیم شده است که یک خط از پردیس تهران شروع و به فرودگاه پیام کرج ختم می‌شود.

واعظی با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری جدید البرز مکملی برای فرودگاه پیام کرج خواهد بود، افزود: درصدد هستیم فرودگاه پیام البرز تبدیل به پایانه مسافربری شود./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات