۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۱۵۲۶۰

برگزاری دوره اعتقادی و پاسخ به شبهات در مدرسه علمیه امام صادق الوان

مسؤول امور تهذیب مدرسه علمیه امام صادق الوان گفت: دوره اعتقادی و پاسخ به شبهات با حضور ۲۵ طلبه برگزار شد.
منصوری

حجت الاسلام هادی منصوری، مسؤول امور تهذیب حوزه علمیه امام صادق الوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره فعالیت های تهذیبی این حوزه، اظهار داشت: امور تهذیبی بیشتر در مقوله فرهنگی فعالیت می کنند، در مدرسه علمیه امام صادق الوان هم در رابطه با تربیت کادر و پرورش نیروهای ارزشی حوزه فعالیت های فراوانی انجام شد.

مسؤول امور تهذیب حوزه علمیه امام صادق الوان در ادامه ابراز داشت: تربیت طلاب ارزشی و کادر مجرب در اولویت امور تهذیبی حوزه علمیه امام صادق الوان است و درباره بحث تربیتی و اخلاقی طلاب فعالیت های مفیدی از قبیل تشکیل جلسات متعدد تهذیبی اخلاقی صورت گرفت.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: دوره های تهذیبی و اخلاقی برای طلاب در طول سال تحصیلی برگزار شد که یکی از مهمترین آن ها که با همکاری دفتر تبلیغات حوزه تشکیل شد، دوره مباحث اعتقادی در قالب مباحث وهابیت و یمانی بود.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به دوره مباحث اعتقادی افزود: در این دوره که با حضور 25 طلبه و در سال تحصیلی 95-96 برگزار شد فواید فراوانی از جهت افزایش علم درباره پاسخ به شبهات برای طلاب داشت و این دوره بسیار مطلوب ارزیابی شد.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی طلاب، تصریح کرد: طلاب تعامل بسیار خوبی را با دارالقرآن شهرستان الوان داشتند و در این موسسه قرآنی طلاب به رشته حفظ قرآن پرداختند و خدا را شاکریم که 11 نفر از حفاظ قرآن کریم از حوزه علمیه امام صادق الوان بودند.

مسؤول امور تهذیب مدرسه علمیه امام صادق الوان بیان داشت: طلاب در روستاهای اطراف شهرستان الوان در حال تبلیغ در امور قرآنی هستند و جلسات متعددی را در این زمینه برای اهالی روستاها ومناطق محروم برگزار می کنند.

این مقام مسؤول با انتقاد از بی توجهی مسؤولان مربوطه به حوزه علمیه امام صادق الوان، گفت: متاسفانه مدرسه علمیه امام صادق(ع) که در یک شهر محرومی قرار دارد، از امکانات بسیار کمی برخوردار است و سال گذشته از مرکز خدمات حوزه درخواست کمک برای افزایش امکانات حوزه داشتیم اما متاسفانه تا به حال هیچ کدام محقق نشد.

حجت الاسلام منصوری درباره نحوه جذب طلاب براساس تبلیغی و گزینشی، بیان داشت: در سال تحصیلی جدید برای جذب طلاب از هرمنطقه یک نفر جذب مدرسه علمیه امام صادق(ع) الوان شد و این فعالیت تبلیغی و تهذیبی و جذب صحیح را طلاب ما با فعالیت های فراوان تبلیغی و فرهنگی در مناطق و مساجد جهت گزینش صحیح انجام دادند.

وی در پایان اظهار داشت: از مرکز خدمات حوزه درخواست می کنیم به مدرسه علمیه امام صادق الوان توجه ویژه ای داشته باشند چرا که 120 روستا تحت پوشش این مدرسه هستند و با افزایش بودجه و امکانات در این مناطق محروم طلاب می توانند فعالیت های فرهنگی و تبلیغی فراوانی را انجام دهند./۹۴۵۳/ت302/ب1

ارسال نظرات