۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۱۵۳۱۵
نماینده خبرگان رهبری:

رمز پیروزی انقلاب و تداوم ارزش‌ها تبعیت مردم از ولایت فقیه است

آیت الله خاتمی، به تلاش دشمنان برای تخریب جایگاه ولایت فقیه اشاره کرد و رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم ارزش های انقلابی را تبعیت مردم از ولایت فقیه دانست.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ مراغه که با حضور اساتید، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه این شهرستان با بیان این‌که دشمنان با تهاجم گسترده فرهنگی به دنبال هویت‌زدایی از جوامع اسلامی هستند، اظهار داشت: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی مسلمانان است.

وی با بیان این‌که جنگ نرم دشمنان انقلاب در ابعاد گسترده و با اهداف مختلفی تحمیل شده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت نباید به نسبت به تحرکات دشمنان بی‌تفاوت باشند، بایستی با رصد لحظه به لحظه شبهه‌افکنی دشمنان درصدد پاسخگویی به القائات رسانه‌های معاند باشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که تربیت طلاب به‌روز و آشنا به مفاهیم رسانه‌ای و فعالیت در فضای مجازی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه های علمیه در عصر حاضر است، تصریح کرد: تریبت طلبه فاضل و مهذب در حوزه‌های علمیه نوعی کار فرهنگی برای مقابله با جهل و نادانی مدرن در عصر حاضر است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که تربیت طلبه در حوزه‌های علمیه تولید سرمایه برای مقابله نقشه‌های شوم دشمنان است، یادآور شد: در شرایطی که رسانه‌های مغرض و معاند به دنبال تخریب شأن و جایگاه روحانیت در جامعه هستند، علاقه‌مندی جوانان برای تحصیل در مدارس علمیه کشور قابل توجه است.

وی دیگر هدف دشمنان اسلام و انقلاب را مقابله با نفوذ فکری و ایدئولوژیکی اصل ولایت فقیه در ممالک اسلامی دانست و افزود: دشمنان به خوبی می دانند که رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم ارزش های انقلابی پس از چهار دهه؛ تبعیت مردم از ولایت فقیه است، بنابر این تمام سعی خود را برای جدایی افکنی میان امام و امت به کار می گیرد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ درخشان حوزه های علمیه آذربایجان اظهار داشت: نقش علمای آذربایجان در روشنگری دینی و ترویج فرهنگی علوی در تاریخ کم‌نظیر است، چنانکه آذربایجان به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع شناخته می شود.

وی علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری را ستارگان درخشان آسمان فقه و فقاهت حوزه های علمیه آذربایجان در عصر معاصر معرفی کرد و گفت: احیای تاریخ پرافتخار حوزه های علمیه منطقه ضرورتی مهم است که بر عهده همه مسؤولان حوزوی استان می باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تمجید از اقدام ارزشمند امام جمعه مراغه در احیای مدارس علمیه تاریخی شهرستان مراغه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران شهرستان مراغه بسیار فعال بوده و موفقیت علمی طلاب این مرکز علوم دینی در سال های اخیر قابل توجه است./935/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات