۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۱۵۷۵۳
امام جمعه ماهان:

حضور نورانی امام رضا ایران را مرکز حقیقی تشیع و اسلام ناب کرد

امام جمعه ماهان گفت: حضور نورانی و مقدس امام رضا(ع) بود که ایران را مرکز حقیقی تشیع و اسلام ناب قرار داد.
امام رضا

حجت ااسلام محمد محمد زاده امام جمعه شهر ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: یکی از ویژگی که تمام انسانها باید آن را دارا باشند، داشتن کرامت، بخشندگی و بزرگواری  و همچنین رسیدگی به  قشر محروم جامعه است.

وی افزود: این دو ویژگی را می توان در امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مشاهده کرد، بر این اساس این دهه که با میلاد حضرت معصومه (س) شروع و با میلاد امام رضا (ع) به پایان می رسد را دهه کرامت نامگذاری کرده اند و مردم نیز باید از این دهه به بهترین شکل ممکن در زندگی خود استفاده کنند.

امام جمعه ماهان خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) خود اهل کرامت بودند از این رو دهه منتهی به ولادت آن حضرت دهه کرامت نامیده اند، همچنین کرامت و بزرگواری ایشان در مزین کردن ایران به وجود مبارکشان، اصلی‌ترین دلیل این نامگذاری است.

وی تاکید کرد:حضور نورانی و مقدس امام رضا(ع) بود که ایران را مرکز حقیقی تشیع و اسلام ناب قرار داد.

حجت ااسلام محمد زاده تصریح کرد: بالاترین مطلبی که حضرات معصومین (ع) به ما یاد دادند و خواستند که به آن عمل کنیم، این است که در مقام تقوا قرار بگیریم تا بتوانیم وجود مقدسشان را درک کنیم و این درک از شفاعت آنها نیز بالاتر و برتر است که به ما امکان همراهی آن حضرات (ع) در آخرت را نیز می دهد.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم حضرت معصومه (س) را به قشر خانواده و زنهای جامعه معرفی کنیم و همچنین جنبه علمی، عبادی و بندگی خدا این دو بزرگوار را به مردم معرفی کنیم زندگی مردم جامعه اسلامی بسیار تغییر خواهد کرد از این رو خود مردم نیز باید مطالعه داشته باشند تا بتوانند این جنبه ها را در زندگی به کار گیرند./866/ت۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات