۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۱۶۲۸۹
عضو جامعه روحانیت مبارز مطرح کرد؛

ضرورت پایبندی به صداقت و راستگویی به عنوان یکی از آموزه های رضوی

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به صداقت به عنوان یکی از کاربردی ترین آموزه های رضوی گفت: تلاش کنید تا در محیط خانه و خانواده سنت حسنه صداقت و راستی اولویت رفتار و کردارتان باشد.
حجت الاسلام محمدتقی عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو جامعه روحانیت مبارز، امشب در صحن جامع حرم مطهر رضوی با بیان این که در مضجع منور علی بن موسی الرضا(ع) با توجه و ادب زیارتنامه بخوانید تا اثرات آن را ببینید، گفت: سعی کنید در محضر این امام رئوف نهایت توجه و حالت روحی را برای اجابت دعا داشته باشید.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از هرگونه دروغ به عنوان یکی از آموزه های کاربردی رضوی در زندگی تصریح کرد: در کتاب عیون اخبار الرضا در حدیثی اینطور آمده که امام رضا(ع) می فرمایند از روزی که خداوند متعال من را آفرید دروغی به زبان نیاوردم اما متاسفانه دروغ در شرایط زندگی امروز رواج پیدا کرده و در زمینه های مختلفی دیده می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز یکی از مهمترین زمینه های دروغ را دروغ در بندگی خدا دانست و بیان کرد: گاهی بندگان خدا هر آنچه می شنوند را نقل می کنند که این خود دروغی بزرگ است و در سفارش امیر مومنان(ع) به مالک اشتر نیز اینطور آمده که ای مالک هر آنچه شنیدی را نقل نکن و بر روی آن تامل و تدبر کن.

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که بر اساس کتاب میزان الحکمه یکی از حوزه های دروغ دروغ در شوخی و مزاح با دیگری است، خاطر نشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در بیانی می فرمایند وای بر آن کسی که دروغی بگوید و مردم بر اساس دروغ او بخندند و این دروغ نه تنها در حوزه اعتقادی بلکه در همه اصول زندگی انسانی مورد مذمت واقع شده است.

وی با بیان این که والدین تلاش کنند تا از راه آموزه های دینی به فرزندانشان بیاموزند که دروغ معصیت دارد و خودشان عامل به راستگویی باشند تا فرزندان از رفتار آنان برای زندگی خود الگو بگیرند، اظهار کرد: دروغ گاهی حتی آبروی انسان ها را می برد و آن ارزش و منزلتی را که مدت ها برای کسب آن تلاش کرده نابود می کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که در خاطرات همسر حضرت امام خمینی(ره) اینطور آمده که ایشان حتی یکبار نیز دروغ نگفت و همواره تکیه بر صداقت داشت، ابراز کرد: بگذارید زندگی هایتان با صداقت و راستگویی رشد کند و از هرگونه دروغ اعتقادی فاصله بگیرید که این زمینه دروغ اعتقادی، هدفی جز فریب جوانان و دوری آنان از اصول اساسی دینی ندارد.

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که باید با روحیه نشاط معنوی به زیارت بیاید و از زیارت که خارج شدید نیز تلاش کنید تا پایبندی به تعهدات خود داشته باشد، گفت: بر اساس بیان امیر مومنان(ع) انسان راستگو و صادق موفقیت های زیادی کسب می کند و تلاش کنید تا در محیط خانه و خانواده این صداقت و راستی اولویت رفتارتان باشد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات