۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۱۶۴۷۷
عضو شورای مرکزی جمنا:

مدیریت انقلابی و جهادی لازمه تقویت باورهای دینی در جامعه است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ لازم است دارای رویکرد انقلابی برای تقویت باورهای دینی باشند.
زهره الهیان

زهره الهیان، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سؤال که چه انتظاراتی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد دولت دوازدهم داشته باشیم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همان‌طور که از عنوان آن پیدا است، مهم‌ترین دستگاه در تقویت و ترویج باورهای دینی و فرهنگ عمومی جامعه است.

وی افزود: لازم است این وزارتخانه در راستای اهداف خود، از ابزارهایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران نظیر هنر و رسانه وجود دارد، جهت تقویت اعتقادات و باورهای عموم جامعه بهره بگیرد و در برابر آنچه که بعضاً ترویج آن خلاف باورهای دینی است پیگیری جدی جهت ممانعت از ترویج مسائلی بر خلاف اعتقادات مردم صورت دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر ممانعت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر تخلفات فرهنگی صورت نگیرد، نشانگر این است که این وزارتخانه به وظیفه اساسی خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به ضوابط قانون اساسی اظهار داشت: دولت و رئیس جمهور باید تلاش و اهتمام خود را بر ترویج دین مبین اسلام و مکتب تشیع که دین غالب جامعه است قرار دهند. قاعدتاً رویکرد اصلی این ترویج تفکر اسلامی به سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اگر وزارت ارشاد در این زمینه به وظایف خود عمل نکند به منزله عملکردی خلاف قانون اساسی و به دور از وظیفه ذاتی این دستگاه  است.

الهیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ، ابراز داشت: پروژه نفوذ از جمله مقوله‌هایی است که لازم است مدنظر مسؤولین بوده و هشیارانه در ارتباط با نفوذ باورها و فرهنگ غربی و الحادی در برابر آن مقابله کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از جایگاه‌هایی که پروژه نفوذ می‌تواند تاثیرگذار باشد، وزارتخانه مهمی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، عنوان کرد: بارها از سوی مقام معظم رهبری تأکید شده که مسؤولین و مدیران در این وزارتخانه‌ باید رویکرد انقلابی داشته باشند و خود مقید به باورهای دینی و اسلامی باشند؛ اگر خلاف این امر اتفاق بیفتد قطعاً با وظیفه ذاتی این دستگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مغایرت خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اهداف تعیین شده در قانون اساسی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخص رئیس جمهور همچنین دولت دوازدهم لازم است به این امر توجه داشته باشند که فردی در رأس این وزارتخانه قرار بگیرد که در وهله اول خود باور به ارزش‌ها و اعتقادات دینی جامعه داشته باشد و دوم اینکه با مدیریت انقلابی و جهادی بدنه وزارتخانه را نیز با این هدف مقدس هماهنگ کند تا شاهد تأثیرات در سطح جامعه، به ویژه جوانان باشیم./966/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات