۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۱۶۵۲۷
آیت الله فقیهی:

حج فرصتی مهم برای اتحاد امت اسلامی در برابر مستکبران است

عضو جامعه مدرسین با بیان این که مردم مسلمان و جامعه اسلامی باید از فرصت حج نهایت بهره را برای اتحاد بیشتر ببرند، گفت: امت اسلامی با اتحاد خود می تواند در برابر مستکبران بایستند.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت عظیم موسم حج در ایجاد وحدت و اتحاد بین مسلمانان گفت: مسأله حج برای جامعه اسلامی ایجاد وحدت خواهد کرد.

وی افزود: تمام مسلمانان در صف واحد در موسم حج شرکت می کنند و با یکدیگر متحد هستند، زائران بیتالله الحرام در حج با اتحاد انجام طواف کرده و سعی بین صفا و مروه می کنند، تمام مسلمانان در حج کنار یکدیگر بوده و ید واحده هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مردم مسلمان و جامعه اسلامی باید از فرصت حج نهایت بهره را برای اتحاد بیشتر ببرند، اظهار داشت: امت اسلامی با اتحاد خود می تواند در برابر مستکبران عالم از جمله آمریکا و اسرائیل بایستند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم وحدت بین شیعه و سنی که خوشبختانه با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رفتار جمهوری اسلامی ایجاد شده را تقویت کنیم سبب می شود که وحدتی قوی برقرار شده و حکومت های اسلامی متوجه شوند که مردم در کنار یکدیگر هستند و مقابل آمریکا و اسرائیل خواهند ایستاد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حج را از برکات دین مبین اسلام دانست و ابراز داشت: حج می تواند زمینه ای برای پیگیری و طرح مسائل امت اسلامی باشد تا برای آن راهکارهایی اندیشیده شود، در این موسم عظیم باید مسائل مهم جهان اسلام مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: زائران خانه خدا و حجاج باید از فرصت مهم حج نهایت بهره و استفاده را ببرند و ضرورت همدلی و اتحاد را به سایر مسلمانان و حجاج کشورهای دیگر منتقل کنند تا در آینده بتوانیم شاهد وحدتی عظیم در امت اسلام علیه دشمنان باشیم./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات