۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۶۸۴۸
امام جمعه کارون:

مسأله فلسطین در کنگره حج فراموش نشود

امام جمعه کارون گفت: مسأله فلسطین با توجه به بیانات رهبری عظیم الشان باید در صدر موضوعات کنگره عظیم حج باشد و به آن اهمیت ویژه ای داده شود.
بیت الله الحرام خانه خدا مکه مکرمه

حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب و امام راحل بارها فرمودند که این کنگره حج، موسم حج ابراهیمی است پس یعنی اینکه برائت از مشرکان و مستکبران در صدر اعمال این عمل الهی دینی است.

امام جمعه کارون با اشاره به اهمیت به موضوع فلسطین از سوی حجاج بیت الله الحرام، بیان داشت: موسم حج ابراهیمی باید صدای مظلومیت مردم فلسطین در آن به گوش استکبار جهانی یعنی رژیم صهوینیستی و هم پیمانانش برسد و از آن ها اعلام برائت کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون در ادامه خاطرنشان کرد: در کنگره عظیم حج، امت اسلامی یک صدا و با مشت های گره کرده اعلام انزجار از دشمنان اسلام و مستکبران دنیا را فریاد بزنند و صدای مظلومان جهان را به گوش ظالمان زمان برسانند.

حجت الاسلام خضیراوی با تبیین دیدار اخیر رهبرمعظم انقلاب با کارگزاران حج، تصریح کرد: ایشان تاکید ویژه ای بر امنیت حجاج در کمال عزت، وحدت میان مسلمانان، بررسی مشکلات جهان اسلام، مسأله فلسطین و همچنین موضوع برائت از کفار و دشمنان داشتند که حجاج و کارگزاران حج ابراهیمی باید به این توصیه های مهم ولی امر مسلمین جهان اهمیت و توجه کنند.

وی با اشاره به تامین امنیت حجاج بیت الله الحرام از سوی عربستان، اظهار داشت: کشور عربستان و دولت آل سعود موظف و ضامن تامین کامل امنیت حجاج بیت الله الحرام است و نباید فراموش کنیم که آل سعود با توجه به اتفاقات سال های گذشته در حج، در سطح بین المللی و منطقه منفور شده است.

امام جمعه کارون در پایان بیان داشت: حجاج بیت الله الحرام به ویژه حجاج ایرانی مانند همیشه وحدت و انسجام و همچنین دادخواهی جهان اسلام را در کنگره عظیم حج فریاد بزنند و از لحاظ معنویت حج ابراهیمی را جدی بگیرند و به طور کامل به آن بپردازند./۹۴۵۳/ت۳۰۳/ب۱

 

 

ارسال نظرات