۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۱۷۰۰۸
امام جمعه ویس:

حجاج به معنویات توجه و از بازارگردی پرهیز کنند

امام جمعه ویس گفت: با توجه به  بیانات رهبر معظم انقلاب حجاج بیت الله الحرام به معنویات حج ابراهیمی بیشتر توجه و به بازارگردی زیاد اهمیت ندهند.
امام جمعه ویس

حجت الاسلام محمدعلی آفرین، امام جمعه ویس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرارسیدن کنگره عظیم حج ابراهیمی، ابراز داشت: حج ابراهیمی امسال با تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شورای امنیت ملی اعزام حجاج را در سال جاری بررسی کند صورت گرفت و  با این بررسی ها و پیگیری های دیپلماسی مسؤولان مربوطه اعزام حجاج به بیت الله الحرام انجام گرفت اما رهبری تاکید خاصی بر حفظ امنیت حجاج بر اساس عزت و کرامت انسانی حجاج بیت الله الحرام به ویژه حجاج ایرانی داشتند.

امام جمعه ویس در ادامه با اشاره به حفظ امنیت حجاج از سوی آل سعود، بیان داشت: آل سعود تعهد داده که امنیت حجاج بیت الله الحرام در کنگره عظیم حج حفظ خواهد شد و باید دقت کنیم که این تامین امنیت حجاج از لحاظ قانونی جزء وظایف کشور میزبان یعنی عربستان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ویس خاطرنشان کرد: حجاج جمهوری اسلامی ایران همانند سال های گذشته در کنگره عظیم حج امسال هم از پیشگامان عرصه وحدت و اتحاد میان مسلمانان باشند چرا که این موضوع وحدت در کنگره عظیم حج، خاری بر چشم کفار و دشمنان است.

حجت الاسلام آفرین با اشاره به مقوله وحدت، تصریح کرد: وحدت میان مسلمانان در کنگره عظیم حج از سوی تمامی حجاج به ویژه حجاج ایرانی نشان دهنده یکپارچگی امت اسلامی است و حجاج ایرانی باید مبلغ و معرف انقلاب اسلامی کشورمان در کنگره عظیم حج باشند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به بیانات رهبری، حجاج بیت الله الحرام به ویژه حجاج ایرانی از این فرصتی که برای آن ها صورت گرفته یعنی موسم حج ابراهیمی، کمال بهره های معنوی را در جهت رشد و تعالی روحی و معنوی ببرند و به بازار گردی کم تر توجه کنند./9453/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات