۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۱۷۱۸۹
تیشه به ریشه فرهنگ؛

بدحجابی؛ دستاورد غفلت مسؤولان فرهنگی

در حالی این روزها شاهد ترویج بی‌حجابی بین اعضای جامعه به ویژه بانوان ایرانی هستیم که در پی غفلت مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد پخش برخی سریال های ایرانی منجر به ترویج فرهنگ غرب شده است.
حجاب در  صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، درحالی این روزها فرهنگ غرب همچون خوره بر کانون گرم خانواده ایرانی رخنه کرده که نه تنها مسؤولان فرهنگی در خواب غفلت به سر می‌برند بلکه سریال‌های ایرانی مضاف بر سریال‌های ماهواره‌ای عاملی برای ترویج بی‌حیایی، بی‌حجابی، از بین رفتن حرمت مرد در خانواده و بسیاری از مشکلات اخلاقی دیگر شده اند.

نمونه‌ای از این سریال‌ها که وزارت ارشاد به راحتی اجازه تولید آن را داده است عاشقانه، شهرزاد، خوب بد جلف و رالی ایرانی هستند که در آنها افراد به جای حرمت به زندگی مشترک، بی‌حرمتی به مرد خانه، به جای فرزندآوری، نگهداری از سگ و به جای رعایت حجاب و عفاف، استفاده از لباس‌های تنگ و بدن‌نما را تبلیغ می‌کنند؛ این مهم از آنجایی که بازیگران ایرانی همچون الگوی افراد بویژه قشر جوان در جامعه هستند منجر به این شده که جوانان از اعتقادات و باورهای ایرانی اسلامی دور شده و انگیزه گرایش به سمت فرهنگ غرب را داشته باشند.

علی ای حال پخش یا اکران چنین سریال‌هایی نه تنها در خور شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده بلکه گویای آن است که مسؤولان در خوابی عمیق فرو رفته‌اند که از این پدیده می‌توان نتیجه گرفت دستاورد ترویج این بی‌حیایی که با مجوز و مُهر وزارت ارشاد بر روی صحنه اکران نمایش داده می‌شود چیزی جز افزایش آمار طلاق و رواج بی‌حیایی و بی‌عفتی و از بین رفتن حرمت‌ها در جامعه و خانواده ایرانی نیست.

از طرفی نیز ترویج و تبلیغ بی‌حیایی پشت ویترین مغازه‌ها نمونه دیگری از رواج فرهنگ بی‌حجابی در جامعه است که هر روز بیشتر از گذشته در معرض دید عموم قرار می‌گیرند؛ این مهم نیز از دیگر عوامل زمینه ساز بی‌حیایی در جامعه محسوب می‌شود.

گرچه چنین معضلی را پایانی نیست اما باید گفت استفاده از چنین پوشاک و الگوهایی همچون بازیگران و مانکن‌های پشت ویترین مغازه‌ها نه تنها نشان از بی‌غیرتی مردان دارد بلکه عامل فروپاشی و آسیب رساندن به بنیان خانواده نیز محسوب می‌شود؛ بنابراین می‌طلبد که مسؤولان فرهنگی توجه بیشتری را اعمال کنند زیرا دشمن از هر ترفندی برای فروپاشی نظام استفاده می‌کند./831/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات