۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۱۷۷۶۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

صدور فرمان آتش به اختیار از سوی رهبری به دلیل اختلال در فرماندهی فرهنگی بود

آیت الله حیدری گفت: ولی امر مسلمین، رهبر معظم انقلاب همیشه پیشگام در صف نخست علیه هرج و مرج فرهنگی و بی نظمی جامعه قرار دارند و همچنین ایشان به دلیل اختلال در فرماندهی فرهنگی، آتش به اختیار را صادر کردند.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تبیین معنی اصطلاح آتش به اختیار اظهار داشت: در عملیات‌های نظامی سربازان و افسران گوش به دستور فرمانده خود هستند و از خود اختیاری ندارند اما در برخی از مواقع فرمانده دچار مشکل می‌شود، خیانت می‌کند و یا از صدور پیام به موقع غفلت می‌کند و در این مواقع سربازان و افسران باید قدرت تصمیم گیری داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: دفاع از میهن در آن شرایط یک حجت شرعی، عقلی و قانونی است و برای همین سربازان و افسران باید بدون انتظار اشتباه در مقابله با دشمن بایستند و مقام معظم رهبری هم با تبیین مشکلات فرهنگی و غفلت دستگاه‌های فرهنگی در تشخیص اولویت‌ها از این اصطلاح نظامی استفاده کردند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه غفلت، بی تدبیری و کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی نباید دلیل کم‌کاری نیروهای مومن و انقلابی شود، گفت: در جنگ نرم با دشمن نباید به خاطر انتظار صدور پیام از سوی فرماندهی، ایستادگی را عقب بندازیم و نیروهای فرهنگی ما باید قدرت تشخیص این موضوع را داشته باشند.

آیت الله حیدری با غلط خواندن تفسیرها و برداشت‌های دشمنان درباره معنی آتش به اختیار، بیان داشت: مقام معظم رهبری در صف اول مقابله با هرج و مرج و بی قانونی هستند و حتی در دوره ولنگاری فرهنگی در دوران دولت اصلاحات اجازه تندوری و بی نظمی را ندادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با انتقاد از کم کاری دستگاه‌های فرهنگی عنوان کرد: اگر دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگی به موقع و با تدبیر عمل می‌کردند، فرمان آتش به اختیار صادر نمی‌شد اما صدور این فرمان به معنی وجود اختلال در فرماندهی فرهنگی است./۹۴۵۳/د۱۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات