۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۱۸۴۷۰
نماینده ولی فقیه در ایلام:

وصیت نامه شهدا باید مورد توجه نسل جوان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: خواندن وصیتنامه شهدا باید مورد توجه جوانان قرار گیرد؛ زیرا در برگیرنده مفاهیم بسیار ارزشمند از فرهنگ جهاد و شهادت است .
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: مناسبت های طول سال فرصت بسیار ارزشمندی برای ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی و انتقال مفاهیم این فرهنگ به نسل جوان است.

وی افزود: شهادت مظلومانه شهید مدافع حرم محسن حججی اوج مظلومیت نظام اسلامی را به نمایش گذاشت و نحوه شهادت این شهید تداعی کننده ظهر عاشورای سال ۶۱ هجری قمری بود.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: خواندن وصیتنامه شهدا باید مورد توجه جوانان قرار گیرد زیرا که در برگیرنده مفاهیم بسیار ارزشمند از فرهنگ جهاد و شهادت است که در وصیت نامه شهید حججی تمام اتفاقاتی که در مورد شهادتش بود ذکر شد و این بیانگر روح بلند و آسمانی این شهید است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: یکی از تاکیدات مهم حضرت امام به جوانان خواندن وصیت نامه شهدا بود چرا که این وصیتنامه ها دارای درس های عبرتی برای همه ما است که راه این عزیزان را گم نکنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران هنوز هم در بین ملتش بوی جهاد و شهادت وجود دارد و نباید بگذاریم این روحیه و فرهنگ عاشورایی جهاد و شهادت کم رنگ شود چرا که دشمنان در تلاش برای کم رنگ کردن این روحیه هستند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه باید با برنامه ریزی صحیح و دقیق ارزش های انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم، گفت: مناسبت های طول سال فرصت مغتنمی است برای اینکه ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی و شهدا را به نسل جوان انقلاب منتقل کنیم تا آنها نیز پاسدار این گنجینه گرانبها باشند.

حجت الاسلام والمسامین لطفی بیان کرد: یکی از منافذ نفوذ آسیب های اجتماعی هستند که دشمنان سعی در پر رنگ کردن آن دارند و باید با شناخت دقیق این آسیب ها به دنبال راه حل از طریق کارهای پژوهشی و علمی بود و تا ریشه کن کردن این معضلات اجتماعی دست از کار نکشید.

وی در پایان گفت: تحول نظام آموزشی از کارهای بسیار مهم و بنیادی است و دو قشر عزیز دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان این انقلاب هستند؛ از این رو باید در برنامه ریزی آموزشی به گونه ای کار شود که دشمنان هیچگاه طمع نفوذ در بین آنها نداشته باشند زیرا آنها پاسداران این انقلاب هستند./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات