۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۱۹۰۵۳
آیت الله سعیدی:

نمایندگان هیچ ملاحظه ای را بر حفظ نظام و ارزش های اسلامی مقدم ندارند/ ادب نسبت به ولایت از ویژگی های شهید حججی بود

امام جمعه قم با اشاره به جلسه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس، گفت: نمایندگان نباید هیچ ملاحظه ای را بر حفظ نظام و ارزش های اسلامی مقدم بدارند.
نمازجمعه قم به امامت آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز بازگشت آزادگان به کشور، قدرشناسی از ایثارگران را امری ضروری دانست.

وی با اشاره به روز دحوالارض، افزود: دحو به معنای گسترش است، در آغاز تمام سطح کره زمین را آب فرا گرفته بود و خشکی ها به تدریج سر از زمین بیرون آوردند، آغاز این پدیده مهم از زیر سرزمین کعبه سبب گرامیداشت و ارزش این روز با عنایت الهی شده است؛ خداوند متعال دراین روز عنایت خاصی به بشر دارد؛ روزه دحوالارض یکی از 4 روزی است که فضیلت بسیاری دارد.

امام جمعه قم با اشاره به پیش رو بودن شهادت امام جواد(ع)، اظهار داشت: آخر ماه ذی القعده سالروز شهادت امام نهم است، حضرت جواد(ع) در شرایط سختی به امامت رسیدند و آغاز امامت ایشان با توجه به سن کم این بزرگوار سبب انکار برخی افراد شد و گفتند مگر می شود آقایی در زیر 10 سال امامت امت را به دست بگیرد.

وی ادامه داد: بعدها تحت فشار حکومت بنی عباس امام جواد(ع) مجبور شدند به ازدواج با ام الفضل دختر مأمون راضی شود، این زن با ورود خود به خانه حضرت دردسرها و مشکلات بسیاری را به وجود آورد و در نهایت به دست همین زن مسموم شدند و به شهادت رسیدند.

آیت الله سعیدی به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و ابراز داشت: این روز نماد اعتماد به نفس و پیشرفت ملت ایران در عرصه اقتدار دفاعی و شکستن تحریم ها است، به همین جهت به همه تلاش گران صنعت دفاعی کشور تبریک می گوییم و از این که آن ها حافظ عزت و اقتدار ملت ایران هستند تشکر می کنیم.

وی با اشاره به آغاز ماه ذی الحجه عنوان کرد: روز اول شهریور مصادف با اول ذی الحجه است که  آرزوی سلامت و امنیت برای حجاج بیت الله الحرام داریم و امیدواریم که خداوند آن ها را به اعمال حج موفق کند و خدا آنان را از مکر و آزار دشمنان در امان بداند.

وی با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) عنوان کرد:  متأسفانه موانع مهمی بر سر راه جوانان برای ازدواج قرار گرفته که در پی آن متأسفانه آمار ازدواج کاهش پیدا کرده و آمار طلاق افزایش یافته است، همچنین عمر برخی ازدواج ها هم کوتاه شده در حالی که این پیوند آسمانی مزین به دو عامل مودت و رحمت است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند مودت و رحمت را بین زن و شوهر قرار داده و اگر این دو عامل رعایت شود زندگی ها شیرین خواهد شد، مهریه ها باید معقول و بر اساس مبانی ارزشی باشد، مهریه همسر شهید حججی 124 هزار صلوات و حفظ قرآن باید معانی بوده است.

وی اضافه کرد: این هفته سیل چند استان شمالی و شرقی کشور را فرا گرفت و سبب وارد شدن خسارت های جانی و مالی بسیاری شد، ضمن عرض تسلیت برای این حادثه، از دولت انتظار می رود که آسیب دیدگان و خسارت دیدگان را یاری کند و با چاره اندیشی آسیب رسانی این حوادث را به حداقل برساند.

آیت الله سعیدی با اشاره به جلسه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس، گفت: این روزها مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی موضوع وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم است، امیدواریم نمایندگان بر اساس ضوابط و رعایت ارزش های اسلامی کسانی را بر مسند وزارت بنشانند که بتوانند خدمتگزاران شایسته ای برای ایران اسلامی باشند.

وی افزود: نمایندگان توجه داشته باشند که هیچ ملاحظه دیگری را بر مسأله حفظ نظام و ارزش های اسلامی مقدم ندارند؛ نمایندگان، منتخب ملتی هستند که تمام دارایی خود و جان، مال و آبروی خود را در راه قرآن، عترت و انقلاب اسلامی تقدیم می کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: چنانچه نماینده ای برای رفع خستگی فرصت پیدا کرد تا در مجلس عکس سلفی بگیرد، نمایندگان دیگر به او بگویند که با «سر سردار عشق سلفی عزت بگیر، پیرزنی عشوه گر در خور تکریم نیست».

وی ادامه داد: این روز ها کشور ما تحت تأثیر خبر شهادت، رشادت و شهامت دلیرمردی از استان ولایتمدار اصفهان قرار گرفته است، جوانمردی که با قیام، هجرت و مقاومت خود پیام عزت و دفاع از حریم ولایت را به جهانیان منتقل کرد، شهید حججی با شهادت خود امواج فتنه، فساد و ابتذالی که دشمن ایجاد کرده بود را به عقب راند.

امام جمعه قم با بیان این که جوانان باید شهید حججی را الگوی خود قرار دهند، ابراز داشت: جوانان باید وصیت نامه شهید حججی را مطالعه و ادب ایشان را نسبت به والدین ملاحظه کنند، جوانان بدانند که سایه پدر و مادر الهی است که باید آن ها را گرامی بدارند و حرمت والدین را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: جوانان توجه داشته باشند که دشمنان برای مبتلا کردن آن ها به فساد و ابتذال نقشه ها کشیده است، از این رو باید از شهید حججی و شهدا بیاموزند که زندگی دنیوی باقی نیست؛ فعالیت فرهنگی و ادب نسبت به ولایت اهل بیت(ع) و رهبر معظم انقلاب از ویژگی های شهید حججی بود./1323/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
شهدا ضامن بقای نظام ما هستند
0
0