۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۱۹۸۸۱
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

غدیر سند حقانیت شیعه است

استاد حوزه علمیه قم تبلیغ را اساس وظایف محبان و شیعیان حقیقی توصیف کرد و گفت: تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در عصر حاضر در محجوریت محض قرار دارد.
عبدالحسین بندانی نیشابوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری ظهر امروز در مراسم عزاداری امام جواد(ع) که در سالن اجتماعات دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد با بیان این که جریان وهابی و بهائی در سراسر دنیا برای مخفی ماندن معارف شیعه تلاش می کنند، اظهار داشت: احیای امر اهل بیت علیهم اسلام اساس کنش های فردی و اجتماعی شیعیان حقیقی است.

استاد حوزه علمیه قم به بررسی مصداقی احیای امر اهل بیت علیهم السلام از منظر روایات پرداخت و عنوان داشت: در یکی از روایات امده است که امام رضا (ع) به یکی از یاران خود فرمود«رحم اللَّه عبدا احیا امرنا؛ رحمت خدا بر آن کسی که امر ما را، مطلب ما را زنده کند، این راوی می گوید فقلت له کیف یحیی امرکم؛ چه جوری می شود که امر شما، مطلب شما، موضوع مورد اهتمام شما زنده شود؟ قال یتعلّم علومنا و یعلّمها النّاس؛ علوم ما را فرا بگیرند، معارف اهل‌بیت را فرا بگیرند، آن را به مردم، به دلهای مشتاق، به ذهنهای جستجوگر منتقل کنند، فانّ النّاس لو علموا محاسن کلامنا لاتّبعونا»

حجت الاسلام بندانی در ادامه به بیان الزامات آمادگی جامعه اسلامی برای ایام غدیر پرداخت و گفت: در تاریخ آمده است که امام علی(ع) در زمان حکومت ظاهری خود در نماز جمعه دو خطبه را به توصیف و تبیین ابعاد غدیر اختصاص داده اند.

وی افزود: غدیر تاریخی مهم و سرنوشت ساز برای تشخیص حقانیت دین مبین اسلام است؛ بنابراین یکی از اساسی ترین وظائف مومنان در ایام غدیریه تقویت دید و بازدید ها و تقویت ارتباطات اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غدیر در سنت نبوی از اهمیت والایی برخوردار بوده است، ابراز داشت: در جریان غدیر تاریخ نقل کرده است که پیامبر اکرم(ص) سه روز تمام را به تاکید عملی معارف این عید سعید پرداخت تا جایی که از تمام مسلمانان حاضر برای وفاداری به آن بیعت گرفته شد.

وی ادامه داد: در تاریخ حکومت فاطمیون که بیش از 250 سال بر مصر حاکم بودند آمده است که در ایام غدیر سه روز تمام تعطیلی رسمی حاکم می شد.

حجت الاسلام بندانی تبلیغ را اساس وظایف محبان و شیعیان حقیقی توصیف کرد و گفت: تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در عصر حاضر در محجوریت محض قرار دارد؛ بر این اساس باید آگاه و بصیر زندگی کرد چرا که دشمن کمر به حذف معارف اهل بیت علیهم السلام بسته اس.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان به اوصاف مومنان منتظر پرداخت و اظهار داشت: ماه رمضان الگوی عبادت است و گناهان را در نامه اعمال مومن سوزانده و او باید در ایام محرم خود را برای ساخته شدن آماده کند، بر این اساس مکتب امام حسین(ع) در طول تاریخ مکتب انسان ساز و استراتژیک ترین امتیاز شیعه نسبت به سایل فرق و مذاهب بوده است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
عید غدیر بر همه شما مبارک و پر از خیر و برکت باشد ان شاالله
0
0