۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۲۰۰۴۲
امام جمعه موقت بجنورد:

همراهی و هم‌سفری زندگی زناشویی باید تا بهشت امتداد یابد

امام جمعه موقت بجنورد با توصیه به زوجین جوان برای هم‌سفری و همراهی با هم تا بهشت، گفت: زندگی زناشویی سفری است که باید تا بهشت امتداد پیدا کند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، صبح امروز در دیدار مزدوجان جوان که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیر مؤمنان علی (ع)، اظهار داشت: اگر خداوند متعال علی (ع) را خلق نمی‌کرد، در دنیا همسری هم‌کفو حضرت زهرا (س) پیدا نمی‌شد.

وی اضافه کرد: ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و علی (ع) افتخاری برای همه بشریت است؛ چراکه حاصل این ازدواج فرزندانی صالح بودند که امامت مسلمین را بر عهده داشتند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی در ادامه افزود: داشتن فرزند صالح و تربیت صحیح آن‌ها بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل باید سبک زندگی خانوادگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) سرمشق همه زوجین باشد.

وی تصریح کرد: همه ما در بیان می‌گوییم خداوند رزق و روزی همه بشریت را تضمین کرده است؛ اما در عمل به این مهم اعتقاد کمتری نشان می‌دهیم و برای فرزندآوری بیشتر دغدغه‌های مالی داریم در حالی که باید به امر فرزند آوری بیشتر توجه کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی اضافه کرد: طبق آیه 21 سوره مبارکه روم، بهترین هدیه خداوند به زوج‌ها، مودت و رحمت است.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: خداوند متعال در قرآن همه ما را به ازدواج دادن جوانان امر کرده و فرموده است اگر زوجین فقیر باشند خداوند به فضل خود آن‌ها را غنی می‌کند.

وی اظهار کرد: مهریه حضرت زهرا (س) و نحوه تشکیل زندگی آن بزرگوار الگویی مناسب برای نوعروسان و دامادها است.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی افزود: افق و نگاه زندگی همسران باید تا بهشت امتداد داشته باشد و باید هر دو نفر به یکدیگر کمک کنند تا سعادت ورود به بهشت نصیبشان شود.

وی با توصیه به زوجین جوان برای هم‌سفری و همراهی با هم تا بهشت، گفت: زندگی زناشویی سفری است که باید تا بهشت امتداد پیدا کند.

امام جمعه موقت بجنورد در خاتمه گفت: زن و شوهر باید پرستارانه، دلسوزانه و خیرخواهانه مراقب هم باشند و به یکدیگر برای رسیدن به اهدافشان کمک کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات