۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۲۰۲۹۹
حجت‌الاسلام گلزاده:

ازدواج آسان، پایدار می‌ماند

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که ازدواج مطلوب اسلام ازدواج پایدار است، گفت: آسان گرفتن ازدواج کمک زیادی به پایدار ماندن آن می‌کند.
حجت الاسلام گلزاده معاون پژوهشی  پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حجت‌الاسلام‌ صادق گلزاده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: ازدواج مطلوب از نگاه اسلام ازدواج پایدار است.

وی با اشاره به ویژگی‌های ازدواج پایدار خاطرنشان کرد: ازدواج آسان یکی از ارکان ازدواج پایدار است زیرا هر چه ازدواج‌ها آسان‌تر گرفته شود و مشکلات کمتری پیش روی زوجین برای ازدواج باشد دوام زندگی هم بیشتر می‌شود.

معاون پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب یکی دیگر از شرایط ازدواج پایدار را کفو بودن زوجین عنوان کرد و گفت: کفو بودن زوجین در رونق زندگی می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ کفو بودن در تمام ابعاد زندگی شمول دارد و باید هم در امور مادی و هم در ابعاد معنوی کفو بودن را مراعات کرد.

وی کفو بودن معنوی را مهم‌تر از کفو بودن مادی دانست و گفت: پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) اگرچه که از نظر مادی کفو هم نبودند ولی چون از نظر معنوی کفو هم بودند زندگی آن‌ها هم از بهترین زندگی‌ها بود و پایدار ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلزاده اظهار داشت: مصادیق کفو بودن در امور معنوی می‌تواند هم‌نظر بودن در تدین و عقیده، کفو بودن در زیبایی ظاهری، کفو بودن در قناعت و تقوا و کفو بودن در اخلاق را شامل شود و در همه این امور معنوی باید رعایت کفویت بشود.

وی قناعت را از اصول ازدواج پایدار برشمرد و افزود: برخی قناعت را به اشتباه معنا کرده‌اند و به معنی اکتفا به وضع موجود گرفته‌اند در حالی که قناعت تنها به معنای اکتفا و رضایت به داشته‌ها نیست بلکه علاوه بر آن تلاش برای ارتقای وضعیت موجود را هم نفی نمی‌کند./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات