۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۲۲۷۹۷
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه:

تربیت عالم ربانی کارآمد و انقلابی چشم انداز حوزه علمیه باشد

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه با تأکید بر تربیت عالم ربانی کارآمد و انقلابی، گفت: این چهار مسأله محور و اساس طلبگی است که باید تقویت شود.
حجت الاسلام قاسم خانی

حجت الاسلام حجت قاسم خانی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای (ره) ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه دوره اختبار و تثبیت مدرسه علمیه امام خامنه‌ای به پایان رسید، اظهار داشت: از میان طلاب جدیدالورود 20 طلبه برای ادامه تحصیل در این مدرسه علمیه پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه این مدرسه علمیه از جمله سه مدرسه علمیه استان در طرح نظام جدید حوزه است، گفت: مدرسه علمیه امام خامنه‌ای در حال حاضر دارای سه پایه تحصیلی است که در هر پایه تحصیلی 20 طلبه به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند و در مجموع 60 طلبه در این مدرسه فعالیت علمی خود را دنبال می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه ادامه داد: این مدرسه علمیه یک مدرسه جدید الاحداث است که در محیط وسیع و با امکانات قابل توجه آموزشی و رفاهی ساخته شده و دارای آمفی تئاتر، نمازخانه، کتابخانه و دیگر امکانات لازم برای تحصیل طلاب است.

وی با تأکید بر اینکه این مدرسه علمیه به مسیر پیشرفت خود و افزایش پایه‌های تحصیلی ادامه خواهد داد و هر سال بر تعداد طلاب آن افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه بر اساس رسالت خود باید هر روز بیش از گذشته تقویت شوند.

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به چشم انداز پیش رو برای اعتلای این مدرسه علمیه، گفت: هدف اساسی ما ارتقای سطح علمی و آموزشی حوزه علمیه و طلاب آن است، برنامه ما تقویت 4 بعد اساسی در طلبه امروزی است که به فضل الهی این 4 بعد را با قدرت مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه عالم ربانی کارآمد انقلابی مسیر چشم انداز ما برای طلاب و همان 4 بعد اساسی برای طلبه است، ابراز داشت: اساس حوزه های علمیه بر علم استوار است، بنابراین در نخستین وهله هدف ما ارتقای سواد حوزوی و دینی طلاب در این مدرسه علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ادامه داد: ربانی بودن بال دوم طلبگی است، طلبه با دو بال علم و تقوا معنا خواهد یافت، معنویت و تقوا اساس شخصیت طلبه در کنار علمیت او است، اگر یک طلبه حتی از علمیت مناسبی برخوردار باشد اما ربانی نباشد تبلیغ او در جامعه اثرگذار نخواهد بود.

وی با تأکید بر مسأله کارآمدی در طلاب و محصلان دینی، خاطرنشان کرد: کارآمدی در کنار ربانی بودن دو عامل مهم برای ایفای رسالت طلبگی است، اگر یک طلبه عالم و ربانی باشد اما کارآمد نباشد نخواهد توانست در سطح جامعه حضوری فعال و مؤثر داشته باشد.

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه طلبه باید انقلابی باشد و نسبت به مسائل روز آشنا و آگاه شود، گفت: مسأله امروز دنیای اسلام تقابل با استکبار جهانی است، تلاش ما تربیت طلبه در مسیر اهداف مقدس جمهوری اسلامی است که به دست امام راحل شکل گرفت و به دست رهبر معظم انقلاب تداوم یافت؛ از این رو طلبه باید انقلابی و در تقابل با نظام استکبار باشد./854/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات