۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۲۳۰۵۷
رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران:

پیاده روی اربعین تداعی کننده اسارت اهل بیت و پیاده رفتن آنهاست

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: در مسیر احیای فرهنگ حسینی لازم است هر فردی به نوبه خود جلوه‌های حرکات عظیمی چون اربعین را به نمایش بگذارد.
صلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه مسابقه عکس سلفی «من و دوست اربعینی‌ام» با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان رییس سابق این سازمان و عبدالمطهر محمدخانی مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی با اجرای امیر حسین مدرس عصر سه‌شنبه ۱۴شهریور در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر و ولادت امام هادی(ع)، گفت: از آنجا که لازم است از فکر جمعی و هنر جمعی برای تولید انبوه افکار و آثار هنری استفاده شود، دور دوم مسابقه "من و دوست اربعینی‌ام" نیز با دریافت عکس‌ها و بررسی آنها به سرانجام خوبی رسید که بسیار جای تقدیر دارد.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین به سمت حرم امام حسین(ع) از قدیم نکات تاریخی زیادی دارد از جمله آنها داستان جابر است که از شعائر اسلام و از روش‌های احیای عاشورا و مراسم سیدالشهدا(ع) است، پیاده روی اربعین تداعی کننده پیاده رفتن اسیران شام در روز عاشورا است.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه دوربین‌های صدا و سیما صحنه‌هایی را از پیاده‌روی اربعین منعکس می‌کنند، ابراز داشت: اما وقتی هر یک از زائران با دوربین خود از لحظه‌های طلایی این حرکت عظیم عکس می‌گیرند، آرشیو و مخزنی از این حرکت جهانی ضبط می‌شود.

صلاحی افزود: شاید برای همه افراد پیاده روی اربعین به حرم امام حسین(ع) مقدور نباشد بنابراین مردم تهران نیز می‌توانند در پیاده‌روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که ثواب آن برابر با زیارت سیدالشهدا(ع) است، در این مسابقه عکس همگانی "من و دوست اربعینی‌ام" شرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مسیر احیای فرهنگ حسینی لازم است هر فردی به نوبه خود با هر آنچه در استعداد و وجود خود می‌بیند جلوه‌های حرکات عظیمی چون اربعین را به نمایش بگذارد.

در ادامه این مراسم عبدالمطهر محمدخانی مدیر فرهنگسرای انقلاب با اشاره به دوره اول مسابقه سِلفی "من و دوست اربعینی‌ام" که در سال ۹۵ برگزار شد، گفت: در دوره قبل ۱۲۰۰ عکس از مخاطبان پیاده‌روی اربعین دریافت شد که ۶۰۰ مورد آنها قابل شرکت در مسابقه بود.

وی افزود: در دور دوم تعداد عکس‌ها به ۶۰۰۰ عکس رسید که به نسبت عکس‌های سال پیش کیفیت بهتری داشتند. هدف از این ایده همراهی و همدلی شیعیان عراق و ایران و کل جهان اسلام بود تا در این راهپیمایی بزرگ که در مقدس‌ترین مکان‌ها برگزار می‌شود تمامی زوار برای سهیم شدن در طرح سِلفی "من و دوست اربعینی‌ام" آثار و ابتکارات خود را به نمایش عموم بگذارند.

مدیر فرهنگسرای انقلاب با بیان اینکه دور سوم این مسابقه دینی و فرهنگی در آینده در ابعاد بزرگتر رقم خواهد خورد، گفت: در این طرح همگانی و مثبت شبکه افق، مؤسسه فرهنگی اوج و مؤسسه فرهنگی قدس در اطلاع‌رسانی، همراهی و تأمین جوایز مسابقه یاری کرده‌اند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به صاحبان آثار و عکس‌های برتر جوایزی به رسم تقدیر و یادبود اهدا شد./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات