۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۲۳۰۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تربیت نیروهای کلیدی و کارآمد از رسالت‌های ائمه جمعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر امام جمعه‌ای پس از چند سال امامت در یک شهر نتواند نیروهای کلیدی و کارآمد تحویل امام جمعه بعدی بدهد، چنین امام جمعه‌ای را نمی‌توان به‌عنوان رهبر فرهنگی آن منطقه و حوزه رسالتش معرفی کرد.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نقش و رسالت ائمه جمعه، اظهار کرد: خطبای جمعه شایسته است که در کنار توصیه به تقوا و طرح مباحث و موضوعات دینی، مسائل اقتصادی و دنیایی مردم را هم مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: ژرفا بخشیدن به این باور که دین اسلام دین ماده و معنا و دنیا و آخرت است، یکی از رسالت‌های بزرگ و اولویت‌دار خطیبان جمعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امامان جمعه باید به‌گونه‌ای خطبه‌های جمعه را طراحی کنند که مردم، به‌ویژه جوانان و تحصیل‌کرده‌ها، دین را گره‌گشای زندگی مادی و معنوی خود ببینند و بشناسند.

وی افزود: مقصود از تربیت دینی هم این است که مبلغان و خطبای جمعه، سازوکاری را به کار گیرند که ورودی و خروجی آنها در هر جایگاه و مرکزی که قرار می‌گیرند صادقانه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در قرآن آمده است که «رَبِّ أَدْخِلْنی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنی مُخْرَجَ صِدْقٍ»، اضافه کرد: دخول صادقانه در هر امری، نتیجه‌اش خروجی‌های صادقانه است.

وی تصریح کرد: اگر یک مبلغ و یا امام جمعه با صداقت و اخلاص و همراه با طرح و برنامه فرهنگی همه سونگر وارد یک جمع و جمعیت شود، یقیناً پس از مدت زمانی که قصد برگشت دارد، نیروهای کارآمد، شایسته، صادق و پا به کاری را می‌تواند تحویل مسؤولان بعدی دهد تا کادرسازی و تربیت نیرو به شکل تصاعدی روند خود را طی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر امام جمعه‌ای پس از چند سال امامت در یک شهر و یا شهرستان و یا مرکز استان نتواند نیروهای کلیدی و کارآمد تحویل امام جمعه بعدی بدهد، این نشان‌دهنده کم‌کاری و یا عدم برنامه‌ریزی او است و به عبارت دیگر چنین امام جمعه‌ای را نمی‌توان به‌عنوان رهبر فرهنگی آن منطقه و حوزه رسالتش معرفی کرد./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات