۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۲۴۷۱۷
آیت الله حسینی بوشهری:

نیاز به جهاد فرهنگی داریم

عضو هیأت رییس جامعه مدرسین با تأکید بر لزوم جهاد فرهنگی گفت: امام شناسی و تبیین جایگاه امام برای جامعه ضروری است.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، صبح امروز در دیدار با اعضای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهار داشت: من به این همت بلند و خستگی ناپذیری که در وجود شما احساس می کنم غبطه می خورم و این از عنایات اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به مسأله تهاجم فرهنگی که امروز کشور گرفتار آن است، گفت: مقام معظم رهبری تعبیر نگران کننده ای در رابطه با تهاجم فرهنگی داشتند و با این مضمون فرمودند «گاهی در رابطه با برخی مشکلات فرهنگی شب خوابم نمی برد» زیرا دشمنان ما از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به باور ها و ارزش های ما کوتاهی نمی کنند.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دشمنان در جنگ نظامی نتوانستند کاری از پیش ببرند ولی در عرصه اقتصادی هم فعالانه کار می کنند و در بحث فرهنگی هم به دنبال گرفتن هویت ها و باورهای جوانان کشور هستند.

وی با بیان این که در وضعیت تهاجم فرهنگی ما نیاز به جهاد فرهنگی داریم، افزود: کارهای فرهنگی زیادی در کشور انجام می شود ولی یک کار فرهنگی اصیل، ریشه دار، عمیق و تأثیرگذار این کاری است که شما انجام می دهید و اصالت وعمق و حقیقت در آن موج می زند و نیاز به تعریف ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که کار نباید منحصر به صحیفه باشد و در عرض آن قرآن و نهج البلاغه هم باید کار شود، تصریح کرد: باید درباره اصل امامت و امام شناسی و جایگاه آن کار شود و بخشی از مقالات را به این موضوع اختصاص دهید.

وی افزود: کار دیگری که باید انجام بگیرد این است ما نیاز به براورده کردن نیازهای قشر جوان و نوجوان داریم و مفاهیم بلند صحیفه باید در قالب داستان و مفاهیمی که برای نوجوانان و جوانان قابل استفاده باشد در بیاید و باید از سوژه هایی که در صحیفه است استفاده کرد و تشکیل یک گروه پژوهشی خاص برای تألیف آثار برای نوجوانان و جوانان حرکت خوبی می تواند باشد.

مدیر سابق حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: کار بین المللی هم در آینده نزدیک جواب خواهد داد زیرا شیفتگانی در دنیا وجود دارند که نسبت به تمدن غرب وازدگی پیدا کرده اند و دنبال راه نجات هستند و کلمات اهل بیت(ع) می تواند بهترین منجی برای آنها باشد.

وی تصریح کرد: فراگیر کردن کار در سطح کشور می تواند در آینده یک حرکت بزرگ فرهنگی آرام ولی تأثیر گذار باشد و از آنجا که نسبت به صحیفه سجادیه از طرف دوست و دشمن نگاه های مثبتی وجود دارد باید از این فضا به خوبی استفاده کرد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که زندگی اهل بیت(ع) یک منظومه به هم پیوسته است، گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از ائمه(ع) به انسان 250 ساله تعبیر واقعا خوبی است؛ زیرا این انسان فراز و فرودهایی دارد که گاهی تند و گاهی کند حرکت کرده و گاهی عقب نشینی هوشمندانه داشته است و بایداهل بیت(ع) را متناسب با زمان تحلیل کرد./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات