۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۷۴۹
دبیر شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی: 

مکتب عاشورا الهام بخش نهضت های ضداستکباری است

دبیر شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را ثمره تمسک به فرهنگ و آموزه های عاشورایی دانست و گفت: اگر ملت‌های مسلمان به دنبال رهایی از سلطه ظالمان هستند، باید به مکتب عاشورا تمسک جویند.
حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام سیفعلی محمد‌زاده، دبیر شورای حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: اگر رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی توانستند در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند، به دلیل تأسی به فرهنگ عاشورایی بوده است.
وی با بیان این‌که هفته دفاع مقدس، یادآور دوران عزت، اقتدار و مقاومت و شجاعت ملت ایران است، خاطرنشان کرد: وجه مشترک جنگ تحمیلی با قیام عاشورا در پاسداری از حریم اسلام و تشیع است، به یقین آنچه توانست در ملت ایران اسلامی، روحیه ایثارگری و مقاومت ایجاد کند؛ الگو گیری از عبرت های عاشورایی بوده است.
امام جمعه شبستر با بیان این‌که استکبارستیزی، مقاومت در برابر ظالم و تمسک به فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از دیگر ویژگی‌های مشترک دوران دفاع مقدس و نهضت حسینی است، افزود: اگر استکبار جهانی امروز جرات حمله نظامی با نظام اسلامی را ندارد در سایه تأسی ملت ایران به آموزه های حسینی است.
دبیر شورای حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نیز ثمره تمسک به فرهنگ و آموزه های عاشورایی دانست و گفت: مکتب امام حسین(ع)، آزادی‌بخش از یوغ مستکبران است، اگر ملت‌های مسلمان به دنبال رهایی از سلطه ظالمان هستند، بایستی به این مکتب تمسک جویند.
امام جمعه شبستر با تاکید بر این‌ک: مکتب حضرت با مضامین ارزشی آمیخته شده و مکتبی سرشار از آرامش، امنیت، محبت، مودت، ایثار و غیرت است، گفت: خروجی مجالس عزاداری و فعالیت هیئت‌های حسینی در ماه‌های محرم و صفر بایستی با بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی همراه باشد.
وی با تأکید بر این‌که در عزاداری‌های ماه محرم باید شأن اهل بیت عصمت و طهارت مورد توجه سوگواران قرار گیرد، تصریح کرد: مداحان و شعرای اهل بیت عصمت و طهارت نیز بایستی عزت ائمه اطهار در مقابله با ظالمان زمان را مورد توجه قرار دهند و با برخی اشعار سخیف شأن آن بزرگواران را خدشه‌دار کنند./935/ت
۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات