۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۲۶۹۸۱
در آستانه ماه محرم؛ 

همایش طلایه‌داران تبلیغ در تبریز برگزار شد

همایش روحانیان و مبلغان اعزامی در ماه‌های محرم و صفر با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد. 
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش روحانیان و مبلغان اعزامی در ماه‌های محرم و صفر با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ» عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مسجد جامع تبریز برگزار شد. 

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در این همایش با بیان این‌که همزمان با ماه محرم امسال بیش از 2200 روحانی اعزام خواهند شد، اظهار داشت: سال گذشته 51 روحانی مستقر فعال بودند که امسال این تعداد به 110 روحانی رسیده است، ضمن این‌که 145 روحانی طرح هجرت در روستاهای استان فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که رسالت اصلی روحانیت، تبلیغ و گسترش فرهنگ قرآن و عترت است، خاطرنشان کرد: بیان سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت، تبلیغ فرهنگ دینی، بیان احکام الهی، دفاع از حریم اهل بیت و احیای فرایض فراموش شده اسلامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر از جمله دیگر وظایف روحانیان اعزامی است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که مبلغان اعزامی توجه جدی برای مقابله با خرافات در مجالس مذهبی و محافل عزاداری و سوگواری داشته باشند، ابراز کرد: جلسات متعددی با متولیان هیأت های حسینی، مداحان، روحانیان و همچنین نهادهای دخیل در امر فرهنگ برگزار کرده‌ایم تا مانع جولان برخی فرصت‌طلبان در محافل مذهبی شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که انحراف در محافل و مجالس عزاداری خواست دشمنان اسلام و تشیع است، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر مجالس سوگواری محرم و صفر فرصتی برای جولان سوءاستفاده‌کنندگان از عشق و ارادت جوانان مؤمن و دوستدار اهل بیت شده است.

وی با بیان این‌که عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های ضاله دام‌های برنامه‌ریزی شده دشمن برای شکار جوانان مؤمن و متدین شیعه است، تصریح کرد: مبلغان و روحانیان اعزامی بایستی ضمن آشنایی با ترفندهای فریب‌کارانه مروجان عرفان‌های کاذب؛ در جهت تبیین عرفان حقیقی و مکتب عالی اسلام تلاش کنند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که عزاداری های ماه محرم اسلام وتشیع را زنده نگه داشته است، افزود: فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت؛ کلیدواژه‌های اصلی مکتب تشیع در مقابله با استکبار جهانی است؛ اگر امروز شاهد ازخودگذشتگی مدافعان حرم در کیلومتر‌ها دورتر از میهن اسلامی هستیم، همه با تأسی از مکتب عاشوراست./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات