۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۲۷۲۹۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

محرم بهترین فرصت برای احیای امر به معروف در جامعه است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، احیای امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین هدف قیام اباعبدالله(ع) بیان کرد و گفت: به یقین حیات نظام اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر گره خورده است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، در ادامه بیان درسهای قرآنی، متکی بودن جامعه توحیدی به خود را از ضرورتهای امروز کشور بیان کرد و گفت: جامعه ایمانی و توحیدی به هیچ عنوان نباید به دشمن دل ببندد و این یکی از مهمترین درسهای قرآن است که باید برنامه زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در همه احوال باید به یاد خدا باشیم و تنها از خداوند استمداد کنیم، اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد تنها در شرایط سخت و در گرفتاری ها به یاد خداوند متعال می افتند که قرآن به شدت با آن مخالف است؛ انسان باید در همه احوالات به یاد خدا باشد و تنها از خدا بخواهد.

هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای نمایش اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی است

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به 30 شهریورماه، سالروز آغاز حمله وحشیانه صدام به ایران اسلامی در سال 59، تصریح کرد: این هفته به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است تا هم در تقویت امور دفاعی کوشا باشیم و هم با نمایش دستاوردهای دفاعی در معرض دید عموم به ازدیاد روحیه شادی در بین جامعه نقش آفرین باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه جامعه باید باور داشته باشد که توانمند است، خاطرنشان کرد: باید توانمندی های نظامی انقلاب روز به روز در همه ابعاد تقویت شود و این از ضرورتها است.

وی با بیان اینکه باید دشمن از نظام اسلامی بترسد و این فرهنگی مبتنی بر قرآن است، افزود: متأسفانه برخی به دنبال آن هستند که سرمان در لاک خودمان باشد و به دشمن کار نداشته باشیم، این تفکری کاملا اشتباه است، باید دشمن از نظام اسلامی وحشت داشته باشد و این محقق نمی شود مگر با تقویت همه جانبه دستاوردهای دفاعی کشور.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، هفته دفاع مقدس را بهترین فرصت برای نمایش اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی دانست و گفت: در هفته دفاع مقدس باید رشادتها و از خودگذشتگی های آن دوران مرور شود تا همگان بدانند ایران اسلامی چگونه در مقابل دشمنان قد علم کرد.

وی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس مردم ایران اسلامی از همه چیز خود برای احیای اسلام ناب محمدی(ص) گذشتند، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ در جامعه امروز نیز نهادینه شود؛ به یقین اگر فرهنگ جهاد و مقاومت در جامعه زنده نگه داشته شود، به مقصد خواهیم رسید.

محرم بهترین فرصت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم از امزوز تصریح کرد: آغاز ماه محرم امسال با برگزاری همایش سراسرس شیرخوارگان حسینی را به فال نیک می گیریم؛ باید بکوشیم فرزندانمان را از کودکی و نونهالی با راه و مکتب امام حسین(ع) آشنا کنیم و این از ضرورتها است.

وی با تأکید بر اینکه راه امام حسین(ع) باید زنده نگه داشته شود، اظهار کرد: عاشورا و مکتب امام حسین(ع) یک حقیقت سراسر نور است؛ مراقب باشیم ظلمت در آن پیدا نشود، دشمن به شدت به دنبال تحریف محرم و عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه دشمن از مکتب امام حسین(ع) واهمه دارد، به همین دلیل به دنبال تحریف آن است، ابراز کرد: بهترین راه برای مبارزه با تحریف دشمنان بیان اهداف قیام امام حسین(ع) در بین عموم است؛ راه امام حسین(ع) کاملا مشخص است و نیاز به اضافه کردن ندارد.

وی انقلاب اسلام را ادامه دهنده راه امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی با اهداف امام حسین(ع) شکل گرفته تا زیر بار سلطه نرود و بی عدالتی و تجاوز به بیت المال وجود نداشته باشد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با مکتب حسینی پیوند خورده تا احیاگر ارزشهای اسلام باشد، خاطرنشان کرد: به یقین پیوند انقلاب با مکتب عاشورا او را بیمه می کند و دشمن را به خاک ذلت می نشاند.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین هدف قیام اباعبدالله(ع) بیان کرد و ادامه داد: باید با الهام از مکتب حسینی نگذاریم این فرهنگ نورانی در جامعه رو به فراموشی سپرده شود؛ به یقین حیات نظام اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر گره خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه تساهل و تسامح در امر به معروف و نهی از منکر معنایی ندارد، تصریح کرد: مراقب باشیم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رنگ نبازد که دشمن همین را می خواهد؛ محرم بهترین فرصت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

آموزش و پرورش باید فرهنگ غنی اسلام را در مدارس زنده کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس از فردا اشاره کرد و گفت: متولیان امور علمی بدانند علم همراه با محتوا که سرانجام به توحید و انسان سازی بیانجامد، مهمترین نیاز امروز جامعه است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید فرهنگ غنی اسلام را در مدارس زنده کند، خاطرنشان کرد: به دنبال سندهای توخالی غرب نباشیم و با استفاده از فرهنگ ناب اسلام به رشد و پویایی امور علمی جامعه بپردازیم.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار که به نوعی نسل کشی است، اظهار کرد: سکوت مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در مقابل این جنایات شرم آور است./9457/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات