۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۲۷۵۲۹
حجت الاسلام نظری منفرد مطرح کرد؛

حضرت مسلم نماد ایمان کامل و تسلیم محض در برابر اوامر الهی

استاد حوزه علمیه ایمان و آزادگی را از مهم‌ترین ویژگی های حضرت مسلم(ع) دانست و بر الگوگیری از نهضت عاشورا تأکید کرد.
حجت الاسلام نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام علی نظری منفرد در دومین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت مسلم(ع) عنوان کرد: آن حضرت به عنوان سفیر و نماینده امام عصر خود، نماد ایمان کامل و تسلیم محض در برابر اوامر الهی بود.

وی افزود: اگر این ایمان قوی در حضرت مسلم(ع) وجود نداشت، به هیچ وجه نمی توانست در برابر دشمن ایستادگی کرده و هیمنه دشمن را در هم بشکند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: آزادگی و حریت از دیگر ویژگی های حضرت مسلم(ع) است و شعار ایشان در زمان نبرد نیز این بود که مرگ تلخ است اما سوگند یاد کردم که اگر قرار است کشته شوم، آزاده کشته شوم.

وی شعارهای عاشورا را از درس های آموزنده این مکتب الهی دانست و خاطرنشان کرد: نیاز است که شعارهای امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در روز عاشورا بازخوانی شود و همواره در جامعه تکرار گردد.

حجت الاسلام نظری منفرد ادامه داد: یکی از این شعارها که تا قیامت قداست خود را حفظ می کند، شعار آزادگی و حریت است و فریاد«هیهات من الذله» آن حضرت تا قیامت در گوش تاریخ می پیچد.

وی ادامه داد: ظرفیت روحی و بیان حرف حق از دیگر ویژگی های برجسته حضرت مسلم(ع) است و بعد از خلع سلاح ایشان و حضور در نزد ابن زیاد، آن حضرت با بیانی رسا خطاب به ابن زیاد گفت که شما جاهلیت را زنده کردید و بهترین انسان ها را کشتید و ما آمده ایم تا عدل و قرآن را در جامعه حاکم کنیم.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: این ویژگی ها سبب شد تا دشمنان با کینه فراوان آن حضرت را به شهادت برسانند و در این موضوع از هیچ جنایتی فروگذار نبودند.

حجت الاسلام نظری منفرد در پایان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ عاشورا در جامعه بازخوانی شود تا مردم بتوانند از امام حسین(ع) و نهضت ایشان الگوبرداری کنند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات