۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۸۴۳۴
عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی:

دلیل تازگی مصیبت امام حسین زنده بودن و جولان جریان باطل است

حجت الاسلام نظافت با اشاره به این فرمایش پیامبر(ص) که برای کشته شدن امام حسین(ع) داغی در دل مؤمن است که سرد نمی شود، گفت: دلیل تازگی مصیبت امام حسین(ع)، زنده بودن جریان باطل است؛ بنابراین اگر می خواهیم یاری گر امام زمان خود باشیم باید زمینه ای فراهم کنیم که همه انسان ها حرف حق را بشنوند.
نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی شب گذشته در مراسم سوگواری دهه اول محرم در حسینیه هنر گفت: دلیل تازگی مصیبت امام حسین(ع)، زنده بودن جریان باطل است و اینکه پیامبر(ص) فرمود برای کشته شدن امام حسین(ع) داغی در دل مؤمن است که سرد نمی شود برای همین است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) یک شخص نبود بلکه مجموعه ای از ارزش ها و فضائل بود و کشتن ایشان یعنی کشتن ارزش ها و بریدن سر عدالت و فضیلت.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به آیه شریفه« إذا تولی سَعی فی الارض لیفسد فیها....» افزود: کسانی که به خدا پشت می کنند دنبال فساد در زمین هستند و در همین راستا یارگیری می کنند آن هم از طریق آمیختن حق و باطل چرا که باطل به خودی خود خریدار ندارد.

لبیک به امام زمان در گرو روشنگری و کمک به فهم انسان ها است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در مقابل جریان باطل، جریان حق، شفاف سازی و روشنگری است، اظهار کرد: اگر می خواهیم به ندای هل من ناصر امام زمان(عج) لبیک بگوییم باید به فهم انسان ها کمک و زمینه ای فراهم کنیم که حرف حق را بشنوندو البته در این مسیر ابتدا خودمان باید محکم باشیم و خود را واکسینه کنیم.

وی با اشاره به این آیه شریفه «لو کنّا نَسمع او نَعقل ما کنّا فی اصحاب السّعیر»، ادامه داد: اگر می خواهیم عزادار بی غیرت و تماشاچی نباشیم باید لذتی را که از عزاداری می بریم به خدمت، تبدیل و نهضت تبیین و روشنگری راه بیندازیم.

حجت الاسلام نظافت با انتقاد از تکرار بیانات ورهنمودهای رهبر معظم انقلاب از سوی اقشار مختلف جامعه به جای ارائه راهکار اجرایی گفت: تهاجم فرهنگی ذره ذره اثر می گذارد به همین خاطر احساس نمی شود؛ 30 سال پیش حتی نمی توانستیم وضعیت امروز جامعه را تصور کنیم.

تداوم وضعیت فرهنگی کنونی نگران کننده است/ راهکارهای ارتباط گیری با افراد

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) ضمن هشدار نسبت به تداوم وضعیت فرهنگی کنونی جامعه و گسترش فساد، بر ضرورت ارتباط گیری مؤمنان با گرفتاران در منجلاب گناه تأکید و اضافه کرد: چه بسا یک سلام افراد را از انحراف وگمراهی نجات دهد.

وی یادآور شد: در روایت است که اگر یکی از این صفات در کسی باشد اهل بهشت است؛ انفاق در وقتی که ندارد، گشاده رویی و شادابی برای همه و انصاف.

حجت الاسلام نظافت در ادامه، اظهار مودت، تشویق حتی نسبت به کارهایی که ظاهرا مذهبی نیست، توجه به پسند حلال افراد، شروع از نزدیکان و نهضت اطعام هدفمند(تغذیه جسم در کنار تغذیه فکری) را از دیگر راهکارهای ارتباط گیری با افراد مختلف معرفی کرد.

تبلیغ بدون انذار تبلیغ نیست

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی در منابر مطالبی بیان می شود که داراها و خلافکاران، طلبکارتر می شوند و ندارها و هدایت یافتگان، ترسان تر؛ اگر در تبلیغ انذار و حذر نباشد، اصولا تبلیغ نیست.

وی با بیان اینکه معیار تبلیغ، عامل شدن انسان ها است، افزود: آیات و روایات در منابر باید به جا استفاده شوند؛ اگر جلسه و منبری انسان را از خدا طلبکار کرد، طاغوت است.

برای گرفتاری ها خدا را شاکر باشیم

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه اشک بر امام حسین(ع) نباید فقط اشک ترحم باشد بلکه شکوه و عظمت ایشان هم اشک افتخار می طلبد، گفت:  روز عاشورا عمیق ترین شادی در وجود خود امام حسین(ع) بود چرا که بزرگترین مصایب از ان ایشان بود.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: اگر کسی بتواند در اوج بلا و مصیبت لذت ببرد، هنرمند است واگر گرفتار شدیم باید از خدا تشکر کنیم چرا که مصیبت انسان را بالا می برد و رشد می دهد. به همین خاطر حضرت زینب(س) با وجود آن همه مصیبت فرمود «مارأیت إلا جمیلا»./930/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات