۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۲۸۴۷۵
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

مؤمنان واقعی هزینه ایستادگی در برابر جبهه باطل را می پردازند

حجت الاسلام صابری تولایی گفت: در جریان قیام حسینی از زمانی که سیدالشهدا(ع) از بیعت با یزید امتناع ورزیدند، هزینه ها برای ایشان آغاز شد که شهادت ایشان و به اسارت رفتن اهلبیت(ع) جزو همین هزینه ها بود.
حجت الاسلام صابری تولایی، مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد صابری تولایی شامگاه سه شنبه در ششمین جلسه از سلسله جلسات سوگواری سیدالشهدا(ع) که در محل هیأت محبان امیرالمؤمنین(ع) مشهد برگزار شد، به بیان ادامه بحث خود پیرامون تبیین هیأت تراز رضایت امام زمان(عج) پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه برخی از مجالس عزاداری به گونه ای است که دافعه آن ها بیشتر از جذبشان است و شاید بهتر باشد به عنوان مجلس امام حسین(ع) از آن ها یاد نکنیم.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان افزود: یک هیأت گاهی چنان ضربه ای به دین می زند که چند هیأت باید تلاش کند تا آن مشکل را حل کنند. هیأت امام حسین(ع) باید بغض ما را نسبت به بدی ها، انسان های بد و جریان های بد تقویت کند؛ کما این که در زیارت عاشورا لعن بر دشمنان سیدالشهدا(ع) مقدم بر سلام به آن حضرت ذکر شده است.

وی با اشاره به تقابل همیشگی جریان حق با جریان باطل، خاطرنشان کرد: جریان های باطل بسیار زیاد هستند اما جریان حق، همان جریان اهل بیت(ع) است. جریان حق و باطل از ابتدا با یکدیگر در تقابل بودند و هیچ گاه با یکدیگر کنار نیامدند و در زمانه ما نیز به گفته نظریه پردازانی چون هانتینگتون جنگ بین اسلام و غرب یکی از جنگ های آخرالزمانی معرفی شده است.

حجت الاسلام صابری تولایی در ادامه با بیان این که «جریان حق و باطل هر دو به دنبال فتح جهان هستند»، ایستادگی در برابر جبهه باطل را دارای هزینه های بزرگ قلمداد کرد و گفت: در جریان قیام حسینی از زمانی که سیدالشهدا(ع) از بیعت با یزید امتناع ورزیدند، هزینه ها برای ایشان آغاز شد که شهادت ایشان و به اسارت رفتن اهل بیت(ع) جزو همین هزینه ها بود.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنایاتی که امروز در جهان در حق مسلمانان صورت می گیرد را نمونه آشکاری از هزینه تقابل با جبهه باطل دانست و افزود: در میانمار ۴۰۰ متر کانال کنده اند، زن و بچه ها را در آن انداخته اند و نفت روی آن ها می ریزند و همه آن ها را می سوزانند. وقتی ما با چنین انسان های حیوان صفتی روبرو هستیم، یا باید مقاومت کنیم و یا باید در برابرشان کوتاه بیاییم که در این صورت دیگر حق حرف زدن نخواهیم داشت. سیدالشهدا(ع) هزینه هایی مانند غربت، شهادت و اسارت را پرداخت اما در مقابل آن عزت به دست آورد.

وی با اشاره به روایاتی که از شجاعت انسان مؤمن در ایستادگی روی حرف حق یاد کرده اند، تصریح کرد: همین شجاعت مؤمنان باعث شد که اسراییل که ششمین قدرت نظامی دنیا بود، ۳۳ روز به بمباران مواضع حزب الله پرداخت و همه قدرت خود را به میدان آورد اما باز هم از بچه شیعه های حزب الله شکست خورد./820/پ203/ب1

ارسال نظرات