۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۷۳۸
در ۶ ماه نخست امسال صورت گرفت؛

مشارکت ۸۵۰ میلیون تومانی مردم آذربایجان غربی برای توسعه عتبات عالیات

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی گفت: تا به امروز مبلغ یک میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات از سوی مردم استان پرداخت شده است که ۸۵۰ میلیون تومان آن مربوط به ۶ ماه نخست سال جاری است.
حسینی، مسؤول ستاد بازسازی عتبت عالیات در اذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید حسن حسینی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان و همچنین وضعیت موکب های اربعین حسینی برگزار شد، با اشاره به کوتاهی مسؤولان در دهه های گذشته برای تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان، اذعان کرد: ستاد عتبات عالیات براساس ابلاغ رییس جمهور وقت می بایست از سال 82 آغاز به کار می کرد که متأسفانه با گذشت 13 سال در شهریور ماه سال 95 در استان راه اندازی شد.

وی با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در یک سال گذشته، گفت: تا به امروز مبلغ یک میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات از سوی مردم استان پرداخت شده است که 850 میلیون تومان آن مربوط به 6 ماه نخست سالجاری است.

حسینی تصریح کرد: مردم استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی نخستین کسانی بودند که بازسازی عتبات عالیات را آغاز کردند بنابراین اگر امروز شاهد مشارکت کمرنگ مردمی در این امر معنوی هستیم و استان در رتبه های آخر قرار دارد به علت عدم اطلاع رسانی و آگاهی است.

وی به نقش رسانه های جمعی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لزوم مشارکت در بازسازی  عتبات عالیات  اشاره و خاطرنشان کرد: در کمتر از یک سال با تلاش رسانه های جمعی استان و روحانیت که نقش پررنگ و مؤثری را در جلب مشارکت های مردمی داشته اند، رتبه استان از 31 به 20 رسیده است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی تأکید کرد: مردم آذربایجان غربی عاشق ائمه اطهار هستند ولی اینکه کاری انجام نشده است به علت عدم اطلاع رسانی به مردم است که ورود بیش از پیش روحانیت و رسانه ها می تواند این حلقه مفقوده را کامل کند.

حسینی در پایان از فعالیت 14 ستاد در شهرستان های استان خبر داد و گفت: در شهرهای کردنشین استان همچون پیرانشهر و اشنویه نیز ستاد بازسازی عتبات عالیات  با مسؤولیت علما اهل سنت شروع بکار کرده و مشارکت قابل توجهی نیز انجام شده است.

وی بر اهمیت بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد و افزود: اگر می خواهیم شعائر الهی فرهنگسازی شود باید نسبت به توسعه و بازسازی عتبات عالیات توجه ویژه ای شود.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی در ادامه به مراسم پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی برخلاف سال گذشته که تنها یک موکب داشت، امسال با 10 موکب برای اسکان و تغذیه 26 هزار نفر در هر وعده اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: 9 موکب در داخل خاک عراق برای خدمت به زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است و یک موکب ویژه برای اسکان و پذیرایی از زائران خارجی در مرز بازرگان دایر می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همه موکب های اربعین حسینی مردمی است و در مواردی مدیریت امور به برخی از دستگاه های امنیتی و اجرایی سپرده شده است.

گفتنی است، آذربایجان غربی 9 میلیارد تومان اعتبار برای مشارکت در توسعه عتبات عالیات در نجف اشرف، کربلا و سامرا را تا سال 97 تعهد کرده است./936/پ202/ب1

ارسال نظرات