۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۲۸۷۷۹
آیت الله استادی:

عزاداری برای امام حسین باید با عمل صالح همراه شود

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه عزاداری برای امام حسین(ع) را سبب عاقبت به خیری انسان دانست و گفت: عزاداری باید همراه عمل به واجبات و ترک محرمات باشد.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، پیش از ظهر امروز در هفتمین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان این که نوع افراد برای آینده خود نگران هستند، اظهار داشت: دعای عاقبت به خیری که از خدا می خواهیم به خاطر نگرانی از آینده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه عاقبت به خیری را به معنی حفظ دین تا لحظه مرگ دانست و گفت: در روایات یکی از مهمترین اسباب عاقبت به خیری را ورع و تقوا عنوان کرده اند زیرا این گناه است که دین را تهدید می کند بنابراین ورع و تقوا و ترک گناه سبب عاقبت به خیری است.

وی افزود: دومین عامل عاقبت به خیری در روایات تسبیح حضرت زهرا(س) است؛ محدث قمی نوشته است که در روایتی آمده است هر کس به تسبیح حضرت زهرا(س) بعد از هر نماز واجب مداومت داشته باشد بد عاقبت نخواهد شد؛ در روایات بر خواندن سوره مؤمنون در روزهای جمعه و خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک» در عاقبت به خیری تأکید شده است.

آیت الله استادی رعایت حقوق پدر و مادر را در عاقبت به خیری انسان بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: خداوند خواسته است که به پدر و مادر خود خدمت کنیم حتی اگر از دنیا رفته باشند.

وی بهترین تبلیغ دین را کمک کردن عملی به مردم دانست و افزود: مردم با حرف به دین علاقه مند نمی شوند بلکه با عمل به دین علاقه مند می شوند متدینان و انقلابی ها باید این مطلب را بدانند و عمل کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه عزاداری و گریه برای اباعبدالله الحسین(ع) را سبب عاقبت به خیری عنوان کرد و گفت: عزاداری به تنهایی انسان را عاقبت به خیر نمی کند بلکه باید با عمل صالح همراه باشد بنابراین عزاداری بدون نماز و روزه و انفاق نمی تواند برای انسان مفید باشد./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات