۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۵۲۹۲۴۲
نماینده ولی فقیه در ایلام:

امام سجاد و حضرت زینب تکمیل کننده نهضت حسینی بودند

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: نهضت عاشورا و انقلاب حسینی بعد از ظهر عاشورا و شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان از سوی امام سجاد و حضرت زینب رهبری شد و آنها تکمیل کننده و ادامه دهنده اهداف امام حسین بودند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر یکشنبه در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام اظهار داشت: سید الساجدین و حضرت زینب کبری سفیران نهضت بزرگ عاشورا هستند.

وی افزود: اگر سخنرانی های علی گونه و کوبنده عقیله بنی هاشم نبود قطعا نهضت بزرگ و حماسی عاشورا در کربلا دفن می شد و دستگاه تبلیغی بنی امیه تعبیرات وارونه و تحریف می کردند.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: پرچمداری امام سجاد(ع) وحضرت زینب(س) از عصر عاشورا آغاز شد که با سخنان آتشین خود پیام انقلاب و شهادت سرخ اباعبدالله و یارانش را به آگاهی افکار عمومی رساندند و طبل رسوایی بنی امیه را به صدا درآوردند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: نهضت عاشورا و انقلاب حسینی بعد از ظهر عاشورا و شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان از سوی امام سجاد و حضرت زینب رهبری شد و آنها تکمیل کننده و ادامه دهنده اهداف امام حسین بودند.

وی ادامه داد: فلسفه قیام امام حسین(ع) اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که اجرای این فریضه از سوی سفیران نهضت کربلا به خوبی اجرا شد و از این رو این برای امت اسلامی یک درس بزرگ است که به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پی ببرند و در اجرای آن کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان کرد: برای اینکه در زندگی دنیا و آخرت سعادتمند باشیم باید در مسیر اهل بیت قدم برداریم و با الگوگیری از زندگانی نورانی آنها راه رسیدن به رستگاری را طی کنیم و این ایام فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر با این مکتب است.

وی با بیان اینکه نمونه افرادی که از اهل بیت الگوگیری کرده اند را شهید مدافع محسن حججی خواند و گفت: شهید حججی با شهادت مظلومانه خود ثابت کرد که هستن افرادی که در راه دین و ارزش های دینی از همه چیز بگذرند ولی از ارزش های خود نگذرند.

امام جمعه ایلام در پایان تاکید کرد: باید فرهنگ زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت در جامعه نهادینه شود تا از گزند انحرافات و توطئه ها در امان ماند و در آخر نیز با نفسی مطمئن و رستگار به لقا پروردگار رفت./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات