۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۲۹۴۷۴
مسؤول بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی:

افزایش مشارکت در بازسازی عتبات عالیات را مدیون روحانیان و اصحاب رسانه هستیم

مسؤول بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی گفت: افزایش مشارکت مردمی در بازسازی عتبات عالیات را مدیون روحانیان و اصحاب رسانه هستیم.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید حسن حسینی امروز در مراسم دعای توسل هیأت شهدای رسانه آذربایجان غربی که به میزبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار شد، گفت: ستاد عتبات عالیات از سال 82 تشکیل شده اما از سال 95 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: استان آذربایحان غربی در طی 13 سال مشارکت شایسته ای در توسعه و بازسازی عتبات عالیات نداشته است اما از سال گذشته 1000 مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) در نجق اشرف و 1000 متر مربع از صحن عقیله العرب در کربلا را با هزینه هفت میلیارد تومان تعهد کرده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در کمتر از یک سال با تلاش رسانه های جمعی استان و روحانیت که نقش پررنگ و مؤثری را در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات داشتند، شاهد رشد چشمگیر مشارکت مردم استان بودیم.

وی با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در یک سال گذشته، گفت: تا به امروز مبلغ یک میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات از سوی مردم استان پرداخت شده است که 850 میلیون تومان آن مربوط به 6 ماه نخست سالجاری است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی بر اهمیت بازسازی عتبات عالیات تأکید کرد و افزود: اگر می خواهیم شعائر الهی فرهنگسازی شود باید نسبت به توسعه و بازسازی عتبات عالیات توجه ویژه ای شود.

مراسم دعای توسل هیئت شهدای رسانه آذربایجان غربی به پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) متبرک شد.

گفتنی است، آذربایجان غربی 9 میلیارد تومان اعتبار برای مشارکت در توسعه عتبات عالیات در نجف اشرف، کربلا و سامرا را تا سال 97 تعهد کرده است./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات