۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۰۳۰۱
امام جمعه بهبهان:

دستگاه های تبلیغاتی غرب عاجز از خاموشی شور و شعور حسینی هستند

امام جمعه بهبهان با بیان وجود قدرت الهی در جریان سازی نهضت حسینی، گفت: بی شک همه دستگاه های تبلیغاتی استکبار نخواهند توانست شور حسینی، شعور و نهضت حسینی جریان پیدا کرده را خاموش کنند.
تقدیر از خانواده شهید خیراله صفری زاده در شهرستان بهبهان تقدیر از خانواده شهید خیراله صفری زاده در شهرستان بهبهان تقدیر از خانواده شهید خیراله صفری زاده در شهرستان بهبهان تقدیر از خانواده شهید خیراله صفری زاده در شهرستان بهبهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام قدرت الله ناصری، امام جمعه شهرستان بهبهان، شامگاه گذشته در مراسم نقد کتاب «بر بلندای حلبچه» و تجلیل از خانواده شهد خیراله صفری زاده اظهار داشت: دستاورد عاشورا برخواسته از شور و شعور است و در زمان جنگ با تعلیم از شور عزای امام حسین (ع) عملیات های غیر ممکن، ممکن شد.

امام جمعه بهبهان با بیان وجود قدرت الهی در جریان سازی نهضت حسینی ابراز داشت: امروز در کنار شور حسینی شعور و نهضت حسینی جریان پیدا کرده است و بی شک همه دستگاه های تبلیغاتی استکبار نخواهند توانست این جریان فکری عمیق و معنوی را که برخواسته از اراده خداوند متعال است، خاموش یا مخدوش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع) بیان داشت: با بررسی زندگانی امام سجاد(ع) به عمق شخصیت و ژرفای تفکرات آن حضرت پی خواهیم برد که در پرتو خصال حمیده و صفات مجیده خود، با وجود محدودیت ها و مظلومیت ها انسان می تواند موانع رشد جامعه را از میان بردارد.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه پیروان اهل بیت (ع) به ویژه در دوران امامت حضرت زین العابدین(ع) از سخت ترین تنگناهای سیاسی و اجتماعی عبور کردند، افزود: دستاورد تلاش های امام چهارم ادامه فرهنگ عاشورا و مسیر الهی امام حسین (ع) بود که در عصر حاضر شهدایی چون شهید خیراله صفری زاده فرمانده حفاظت اطلاعات قرارگاه مقدم جنوب با وجود مسؤولیت خطیر، در خطوط مقدم و عملیات حاضر بود تا اینکه در عملیات والفجر ۱۰ شهر حلبچه در ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت گلوله مستقیم دشمن به پیشانی مبارکش به شهادت رسید.

در ادامه خانم موقرپور سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان با ذکر جزییات این برنامه گفت: در این نشست دکتر میری از فعالان جهادی حوزه علوم قرآن و حدیث به بررسی محتوایی کتاب بر بلندای حلبچه پرداخته و بخش هایی از کتاب را به صورت موشکافانه و مقایسه ای با سایر آثار منتشر شده درباره خاطرات و زندگی نامه شهدا مورد نقد و بررسی قرار داد؛ حجت الاسلام عظیمی و آقایان اسکافی و اخلاص نیا و سرهنگ معتقد از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از منظر مفهومی و روایی کتاب را مورد بررسی قرار داده و ویژگی های شخصیتی این شهید را در دوران مختلف زندگی معرفی کردند.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان ادامه داد: محمدیان یکی از شاعر برجسته آئینی سرای دیار دارالعلماء بهبهان به شعرخوانی در وصف شهید و شهادت پرداخت. 

لازم به ذکر است، کتاب «بر بلندای حلبچه» تألیف مهدی عبدالله زاده از سوی انتشارات صریر، به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در ۱۸۶ صفحه به ابعاد شخصیتی شهید خیراله صفری زاده  فرمانده حفاظت اطلاعات قرارگاه مقدم جنوب می پردازد که شامگاه گذشته با حضور خانواده شهید خیراله صفری زاده در شهرستان بهبهان مورد بررسی و نقد قرار گرفت.

در پایان این برنامه از خانواده شهید خیراله صفری زاده با حضور فرماندار، فرمانده سپاه پاسداران و دیگر روسای ادارات شهرستان تقدیر شد./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات