۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۳۱۵۴۸
حجت الاسلام مومنی:

شادی دائمی انسان درگرو محبت و مودت به اهل بیت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه محبت و مودت به اهل بیت(ع) شادی دائمی را برای انسان به ارمغان می‌آورد، گفت: اولیای الهی سرچشمه حیات هستند؛ بنابراین رضای خدا در گرو رضایت اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و به همت هیات محبان الحسین(ع) در ورزشگاه پیروزی برگزار شد، گفت: انسان اگر خودش را در حریم امام معصوم(ع) ببیند هیچگاه احساس یاس و ناامیدی نمی‌کند.

وی افزود: کسانی که ناامید می‌شوند و خود را تنها و بی یاور قلمداد می‌کنند کسانی هستند که امام شناسی ندارند و به امام زمان خودشان معرفت پیدا نکردند.

حجت الاسلام مومنی اضافه کرد: اگر انسان با امام زمان خودش ارتباط برقرار کند هرگز نمی‌گوید ما به درهای بسته خورده‌ایم، این بسته بودن در و به بن بست رسیدن برای کسانی است که امام ندارند بنابراین در تمام لحظات انسان باید سعی کند با اهل بیت(ع) ارتباط برقرار کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام معصوم(ع) صبح و شب برای مردم دعا می‌کنند، ابراز کرد: همه امور خیر از سوی خدا به واسطه اهل بیت(ع) با ما می‌رسد آن بزرگاه تنها مسیر برای تقرب به الله هستند پیامبر(ص) فرمودند: رضای خدا در گرو رضایت ما اهل بیت(ع) است.

وی افزود: با وجود این همه معصیت و گناه اگر زمین انسان‌ها را به درون خود فرو نمی‌برد به سبب دعای امام زمان(عج) است چرا که گناه اثر مستقیم بر قلب انسان دارد بنابراین عقل اقتضا می‌کند که انسان در برابر اولیای الهی به جد از گناه پرهیز کند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: انسان با پرهیز از گناه بسیاری از امور پنهان برای او آشکار شده و قلبش مسخر امام زمان(عج) می‌شود ما باید به این مهم که همه زندگی ما در اشراف امام عصر(عج) است یقین داشته باشیم.

این خطیب مشهور اضافه کرد: ارتباط با امام زمان(عج) به انسان نور می‌دهد و همه موانع انسان را برطرف می‌کند انسان باید نمک زندگی خودش را نیز از اولیای الهی درخواست کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: محبت و مودت به اهل بیت(ع) شادی دائمی را برای انسان به ارمغان می‌آورد چرا که آنان سرچشمه حیات هستند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات