۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۳۱۵۶۰
آیت الله صدیقی:

رهبری با ولایت تکوینی و تصرف ولایی نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: تا زمانی که هویت ‌ما تغییر نکند، ما مرد جنگیم و از هیچ قدرتی نمی‌ترسیم؛ با همین اقتدار ۸ سال با قدرت‌های اتمی جنگیدیم و خم به ابرو نیاوردیم.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که شامگاه شنبه در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: وجود مبارک امام عصر(عج) تحت عناوینی رسالت خطیر خود را ایفا می‌کند، از این جهت که سنت و مشیت خدای متعال بر این تعلق گرفته که روی زمین خلیفه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضرت آدم به عنوان انسان کامل و نماینده خداوند، مسجود ملائکه است، گفت: از ویژگی‌های خاصی که خداوند در خلیفه خود قرار داده این است که تمام اسماء را به او تعلیم داده و معلم این خلیفه، ذات احدیت است، واسطه ندارد و این تعلیم، ماهوی و نفسی و کتابی نیست بلکه تعلیم تکوینی است. خداوند متعال تمامی اسماء را در گنجینه وجود خلیفه خود خلق کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه معلم علم لدنی، خداوند متعال است، عنوان کرد: در علم لدنی، دانش آموز علم خود را از سرچشمه آن می‌گیرد. وجود نازنین خلیفه الله نیز آینه علم خداوند است و خطابردار نیست.

وی با اشاره به بحث امامت و ولایت تکوینی، گفت: خداوند متعال می‌فرماید ما امامان را قرار دادیم و تعیین کردیم یعنی تعیین امامت از عهده انسان خارج است. آن فردی را که مردم انتخاب کنند، نه تکویناً و نه تشریعاً امام نیست، امامت مثل طبابت یا ابوت است، تخصص خاص می‌خواهد؛ بنابراین اگر کسی طبیب نباشد، قطعاً با رأی مردم، آن شخص طبیب نخواهد شد و بالعکس اگر شخصی در وجود خود صاحب فکر و رأی است، با نفی کسی نمی‌تواند از تخصص خود کنار بنشیند.

آیت الله صدیقی در ادامه افزود: وقتی پیامبر اکرم(ص) خود را پدر امت معرفی می‌کند، احاطه و اشراف وجود پیامبر(ص) را به امتش نشان می‌دهد که پیامبر به همه دل‌هایی که از او تبعیت می‌کنند مرتبط است. در دل مؤمنین و شیعیان محبت مرموز و خاصی نسبت به انبیا و ائمه مخصوصاً امام حسین(ع) وجود دارد.

اگر جامعه و نظام فاسد شد، دیگر نمی‌توان حکومت علوی داشت

وی با بیان اینکه دنیای امروز با ایادی و شبکه‌های مجازی و ماهواره‌هایی که میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده‌اند، بنا دارند تا هویت ما را تغییر دهند، گفت: تا زمانی که هویت ‌ما تغییر نکند، ما مرد جنگیم و از هیچ قدرتی نمی‌ترسیم، با همین اقتدار ۸ سال با قدرت‌های اتمی جنگیدیم و خم به ابرو نیاوردیم تا زمانی که هویت تشیع ما تغییر پیدا نکند بر همین اساس خواهیم ماند ولی اگر  حرام‌خور شدیم، در مقابل خط امام و شهدا قرار گرفتیم و در راه فتنه قرار گرفتیم، دیگر نمی‌توانیم به ائمه و ولایت فقیه تکیه کنیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ابراز داشت: انسان وقتی در اخلاقیات خود مسیر را تغییر دهد هویت او نیز عوض می‌شود. اگر جامعه و نظام فاسد شد، ادارات رشوه‌ای و آلوده شدند و نماینده و شورای شهر اهل رانت شد دیگر نمی‌توان حکومت علوی داشت.

آیت الله صدیقی افزود: بیعت با مسلم بیعت با امام حسین(ع) و جنگ با مسلم جنگ با امام حسین بود. در عصر غیبت انتظار امام زمان(عج) حفظ خط کربلاست؛ تا زمانی که خط انقلاب، طهارت، شهادت، امامت و عبودیت برقرار است می‌توانیم نسبت به امام عصر عاطفه داشته، هر جمعه یادش کنیم، انتظار ظهورش را بکشیم و بوی امام زمان را از نایبش بشنویم. بیعت با مسلم بیعت با امام حسین(ع) و جنگ با مسلم جنگ با امام حسین بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نورانیت، روش، منش و ظرفیت وجودی مقام معظم رهبری در هر زمان دارویی برای زخم‌های دنیای امروز بوده است. مقام معظم رهبری با تصرف ولایی و ولایت تکوینی تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات