۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۳۳۹۵۳
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

پیاده روی اربعین فرصتی برای رساندن پیام حسینی به جامعه جهانی است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی فرصتی برای رساندن پیام حسینی به جامعه جهانی است، گفت: امت اسلامی به ویژه شیعیان با حضور خود در این راهپیمایی عظیم به دنیا خواهند فهماند که نور حسینی هیچ گاه خاموش شدنی نیست و هر روز که می گذرد آرمان های حسینی جهان را فرا خواهد گرفت.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در بدرقه دومین کاروان پیاده کربلا از شهرستان فریدونکنار، گفت: اربعین حسینی نماد عشق و ارادت امت اسلامی به سید و سالار شهیدان است.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی امروز به یک اجتماع بی نظیر در جهان تبدیل شده است، افزود: پیاده روی عاشقان امام حسین(ع) از نجف تا کربلا نمادی از ایستادگی، صبر و ارادت انسان های عاشق از هر مذهب و آئینی است که در این ایام به سوی امام خود می شتابند.

استاد حوزه علمیه مازندران، پیاده روی نجف تا کربلا را حرکت عشق و ایمان دانست و تصریح کرد: حضور هر انسانی از مذاهب و ادیان مختلف در این پیاده روی نشان می دهد که امام حسین(ع) تنها متعلق به شیعیان نیست، بلکه همه ملت های آزادی خواه  عاشق و دلداده حسینی هستند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور وحدت بخش مردم در کنار هم برای رسیدن به کربلا یک پیام مهمی برای جهانیان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امروز امام حسین(ع) محور وحدت همه انسان های عاشق و دلداده قرار گرفته است و این برای دشمنان و بدخواهان دین بسیار درد آور است.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: آنهایی که روزی تلاش کردند با نامن کردن کشورهای اسلامی منطقه، مانع حضور عاشقانه مردم در حرم های مطهر شوند امروز به خوبی می بینند که امت اسلامی بدون هیچ ترس و واهمه ای در این اجتماع عظیم حاضر می شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هیچ قدرتی نمی تواند مانع از خلق چنین رویداد بزرگی شود، بیان داشت: پیش از این نیز استکبار جهانی و پسمانده های آنها در منطقه بسیار تلاش کردند از حضور مردم در این رویداد عظیم بکاهند، اما از سوی مردم عاشق و دلداده امام حسین(ع) تو دهنی بزرگی خوردند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال با خلق چنین اجتماع عظیمی بار دیگر عزت و عظمت حسینی را به جهان نشان داد، افزود: آنهایی که همه توان خود را برای کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های حسینی به کار گرفته بودند در برابر چنین اجتماع با عظمتی تنها زبان به دهان گرفته اند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که راهپیمایی اربعین حسینی را کاملاً خودجوش و مردمی دانست و تصریح کرد: هیچ قدرتی نمی توانست در جهان چنین جمعیت عظیمی را مدیریت و به وجود آورد و تنها قدرت الهی و عشق حسینی بود که خالق چنین حرکت عظیمی بوده است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی فرصتی برای رساندن پیام حسینی به جامعه جهانی است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی به ویژه شیعیان با حضور خود در این راهپیمایی عظیم به دنیا خواهند فهماند که نور حسینی هیچ گاه خاموش شدنی نیست و هر روز که می گذرد آرمان های حسینی جهان را فرا خواهد گرفت.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی هیچ علاقه ای به خلق چنین اجتماع های عظیمی را ندارند، افزود: همین کشورها با همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی طی سال های اخیر تلاش کردند تا مشکلات امنیتی بسیاری را برای عزاداران حسینی در کشورهای منطقه ایجاد کنند که ناکام ماندند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که حقانیت دین و اهل بیت(ع) بیش از هر زمان دیگری امروز در دنیا اثبات شده است، گفت: امت اسلامی با حضور خود در راهپیمایی حسینی بصیرت تؤام با شور حسینی را به نمایش می گذارند که بسیار ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امت اسلامی در این راهپیمایی با عظمت پیام ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را به دشمنان و بدخواهان اسلام نشان می دهند، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی امروز به یک اجتماع عظیم جهانی برای نشان دادن جایگاه با عظمت امت اسلامی تبدیل شده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مستکبران عالم به بهانه های واهی کشورهای مسلمان منطقه را با بحران های امنیتی شدیدی مواجه کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز سوریه، عراق و یمن به دلیل چندین سال مقاومت در برابر تروریست های تکفیری شرایط مناسبی ندارد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که خوشبختانه با تلاش های جبهه مقاومت گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا در حال نابودی کامل از منطقه هستند، تصریح کرد: انشاءالله در آینده ای بسیار نزدیک جشن نابودی کامل این تروریست های تکفیری مورد حمایت غرب در کشورهای اسلامی منطقه برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از مهم ترین راه های خنثی کردن توطئه دشمنان وحدت و همبستگی امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: کوچکترین اختلاف و تفرقه میان مسلمانان راه نفوذ نظام سلطه بر این کشورها را فراهم خواهد کرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار دفاع از دین و معارف اهل بیت(ع) در جهان است، تصریح کرد: ایران اسلامی در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) از هیچ حمایت و کوششی دریغ نخواهد کرد.

حجت الاسلام جلالی در همین خصوص بر ضرورت حمایت قاطع از جبهه مقاومت به منظور نابودی کامل گروه های تروریستی در منطقه تأکید کرد و گفت: اگر تلاش ها و جانفشانی های جبهه مقاومت با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود امروز گروه های تروریستی بحران های بسیاری را در دیگر کشورها به وجود می آوردند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات