۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۳۹۵۸
نماینده مجلس شورای اسلامی:

«اربعین» مظهر حق‌طلبی و اقتدار اسلامی است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پیام عاشورا حق طلبی و مبارزه با ظلم و ستم است، گفت: پیام عاشورا دفاع از دین مبین اسلام، ارزش های والای اسلامی و معامله کردن با خدای متعال است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: حق طلبی و آزادیخواهی عاشورای حسینی زنده و پویا بوده و برگزاری مراسم اربعین یادآور و تفهیم کننده آن است. 

 نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که پیروان امام حسین علیه السلام مسیر حق طلبی را انتخاب کرده اند، بیان کرد: در شرایط کنونی شیعیان حرکاتی را به صورت خودجوش انجام داده و به صورت میلیونی در گردهمایی مسالمت آمیز اربعین حسینی شرکت می کنند.

مقدسی در رابطه با انتقال پیام عاشورا از سوی حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام، گفت: در گذشته حضرت زینب و امام سجاد پیام امام حسین علیه السلام را به مردم زمانه خود رسانده و آن را تبلیغ کرده اند،  انتقال این پیام در طول تاریخ ادامه یافت و اربعین می تواند یادآور ارزش های نهفته در پیام عاشورا باشد.

وی با تاکید بر این نکته که پیام عاشورا حق طلبی و مبارزه با ظلم و ستم است، اظهار داشت: پیام عاشورا دفاع از دین مبین اسلام، ارزش های والای اسلامی و معامله کردن با خدای متعال است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  انسانی که برای دفاع از حق وارد میدان مبارزه شده، خودش را به خدا واگذار کند و در مسیر درست گام بردارد، پروردگار او را عزیز می گرداند.

مقدسی هدف از گردهمایی عظیم اربعین حسینی در کربلا را رساندن پیام امام حسین علیه السلام به مردم سراسر دنیا دانست و بیان کرد: شیعیان در کربلا گرد یکدیگر جمع شده و به دنیا می گویند که خواهان نشر پیام امام حسین و عامل به آن هستیم تا نیت سیدالشهدا را به جهان بشناسانیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که در گردهمایی عظیم اربعین حسینی ارزش های والای نهفته در قیام امام حسین علیه السلام بازخوانی می‌شوند، تشریح کرد: بازخوانی عاشورا برای جامعه بشری امروز و آزادگان جهان درسی است که تکرار آن ارزشمند بوده و می تواند الگوهایی را معرفی کند.

مقدسی با اشاره به این نکته که ترویج فرهنگ اصیل  و ارزش های والای اسلامی از وظایف حکومت جمهوری اسلامی است، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید با تمام وجود وارد میدان شده و زمینه را برای نهادینه شدن ارزش های والا و معرفی آنها به جامعه فراهم کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی حرکتی مردمی و خودجوش  بوده و امروزه به اوج خود رسیده است.

مقدسی با بیان این نکته که در گردهمایی اربعین حسینی شیعیان اجتماعی ارزشمند و حرکتی صلح‌آمیز را انجام می دهند، تشریح کرد: گردهمایی اربعین حسینی، اجتماعی چند میلیونی است که در کمال آرامش و متانت برگزار شده و پیام عاشورا را بازخوانی می کنند./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات