۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۳۵۳۳۵
مسؤول طرح یاوران معنوی کمیته فرهنگی اربعین:

تبیین بایدها و نبایدهای اربعين اهم اقدامات یاوران معنوی است

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به وظایف و رسالت یاوران معنوی اربعین تأکید کرد: ارائه باید ها و نبایدهای اربعین و الزامات فرهنگی و بهداشتی و برخی سفارشات به زائران از طریق حوزه تبلیغی از عمده اقدامات یاوران معنوی اربعین می باشد.
امیرمسعود حاجی ابراهیمی

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفتگويي با اشاره به برخی فعالیت های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: امسال رویکرد کمیته فرهنگی به اربعین ورود به فضای علمی می باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا جلساتی با مسؤولان و اساتید دانشگاه علامه طباطبایی و کربلا برگزار شد، با اشاره به برگزیده شدن تعدادی مقاله علمی اربعین از سوی اساتید در این همایش، اظهار کرد: از جمله اقدامات دیگر نیازسنجی های علمی از مخاطبین اربعین بود.

مسؤول طرح  یاوران معنوی کمیته فرهنگی اربعین ادامه داد: در این راستا از مخاطبین، مسؤولان، مدیران کاروان ها، روحانیون کاروان ها و غیره اطلاعاتی در حوزه فرهنگی و نیازهای فرهنگی جمع آوری کردیم تا تمامی جهت گیری ها پایه علمی داشته باشد.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه تدوین و قالب بندی مشاهدات ما نیاز به مستند سازی داشت، تصریح کرد: به این ترتیب نشست های اندیشمندان بین المللی در حوزه فارسی زبان و غیره ایرانی از دو روز قبل اربعین تا یک روز بعد از آن برگزار خواهد شد.

وي افزود: بخشی از این میهمانان به دعوت ما به این نشست ها می آیند و بخشی نیز از زائران کربلا و امام حسین (ع) می باشند که در این نشست ها حضور خواهند داشت.

مسؤول امور استان‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اشاره به شروع به کار یاوران معنوی اربعین گفت: همایش های یاوران معنوی اربعین در استان ها در حال برگزاری است و این همایش در استان های تبریز و لرستان انجام شده است.

وی گفت: با هماهنگی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین هر استان که متشکل از نمایندگان اوقاف، حوزه علمیه، رسانه، ستاد بازسازی عتبات، ائمه جمعه و روحانیون هستند، محوریت پیاده روی اربعین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی در پايان با اشاره به وظایف و رسالت یاوران معنوی اربعین تأکید کرد: ارائه باید ها و نبایدهای اربعین و الزامات فرهنگی و بهداشتی و برخی سفارشات به زائران از طریق حوزه تبلیغی از عمده اقدامات یاوران معنوی اربعین می باشد./804//۱۰۳/خ

 

ارسال نظرات