۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۳۵۵۴۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

هدایت‌گری در عرصه فرهنگی و اجتماعی رسالت اصلی طلاب است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه ۲۱ سوره اعراف، گفت: رسالت اصلی طلاب و روحانیان نقش‌آفرینی و هدایت‌گری در عرصه فرهنگی و اجتماعی است.
حجت الاسلام سالاری مکی حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، با اشاره به رسالت طلاب، اظهار کرد: نهاد روحانیت مهم‌ترین وظیفه را در راستای ارتقای بعد معنوی و مذهبی مردم بر عهده دارد.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره اعراف، افزود: رسالت اصلی طلاب و روحانیان نقش‌آفرینی و هدایت‌گری در عرصه فرهنگی و اجتماعی است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با یادآوری رسالت طلاب و روحانیان درزمینهٔ جنگ نرم، اضافه کرد: نخستین دشمنی که در عالم اتفاق افتاد از طریق جنگ نرم و از سوی شیطان بود، شیطان خود را خیرخواه حضرت آدم جلوه داد و در مسیر سیر صعودی کمالات حضرت آدم فتنه‌انگیزی کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: آنچه از مجموعه تعاریف در عرصه نبرد فرهنگی و جنگ نرم برمی‌آید این است که دشمن در جنگ نرم اهداف خود را با تمایل و علاقه، به آنچه منظور اوست پیش می‌برد و مهم‌ترین عاملی که می‌تواند ما را از این دام پنهان دشمن برهاند بصیرت و تقوا است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به مشکلات مسیر طلبگی و رسالت تبلیغی اعم از سختی‌های اقتصادی و معیشتی محدودیت‌هایی که به اقتضای این مسیر وجود دارد، گفت: وقتی هدف مقدسی همچون هدایتگری برای نیل جامعه به‌سوی ارزش‌های الهی، آرمان فعالیت انسان باشد دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و تبدیل کردن آنها به فرصت‌های گوناگون پیشرفت، جزء مهارت‌های انسان خواهد شد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست طلاب نظرات خود را نسبت به چگونگی فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و جنگ نرم بیان کردند.

حضور فعال در فضای مجازی، تبلیغ چهره به چهره حتی در معاشرت‌های روزمره با عموم مردم، فعالیت در آموزش‌وپرورش در قالب مدارس غیرانتفاعی و اردوهای جهادی از مواردی بود که طلاب مدرسه علمیه تخصصی حضرت امام خامنه‌ای بر آن تأکید داشتند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات