۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۵۹۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

رونمایی از تمثال سردار مدافع حرم شهید نوری، انعقاد تفاهم‌نامه تولید تبلت‌ کودک با حضور وزیر ارتباطات در خرمشهر، بازتولید نماهنگ «تا حماسه اربعين» و کاهش ورودی پارکینگ چزابه چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از تندیس شهید مدافع حرم سردار سید جاسم نوری در بلوار گلفام منطقه کوی پردیس اهواز رونمایی شد.

براساس این گزارش، با حضور جمعی از مسؤولان استانی و کلانشهر اهواز، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، اعضای شورای شهر اهواز، جمعی از ایثارگران و همرزمان شهید نوری، از تمثال شهید مدافع حرم سردار سید جاسم نوری رونمایی شد.

همچنین خانواده شهید مدافع حرم سید جاسم نوری نیز در این مراسم باشکوه حضور داشتند.

لازم به ذکر است، تمثال شهید مدافع حرم سید جاسم نوری به همت شهرداری منطقه 5 اهواز رونمایی شد و نصب این تمثال در روز شنبه 6 آبان صورت گرفته بود.

گفتنی است شهید پاسدار سیدجاسم نوری که در میان رزمندگان به سبع الدجیل(شیر دجیل) مشهور بود، در تاریخ 15 اسفند سال 1346 در شهرستان حمیدیه خوزستان دیده به جهان گشود و در روز پنجشنبه 7 خرداد 1394 در شهر الرمادی عراق مجروح و پس از انتقال به بیمارستان مدینه الطب بغداد به درجه رفیع شهادت نائل شد و نیز بنا به وصیت این سردار اسلام، در پایین مزار شهید مدافع حرم حاج حبیب جنت مکان در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

نماهنگ «تا حماسه اربعین»، بازتولید شد

نماهنگ «تا حماسه اربعين» که سال‌های گذشته به دو زبان فارسی و عربی توسط شبكه رسانه‌ای صف منتشر شده بود، بازتولید شد.

باز‌تولید نماهنگ «تا حماسه اربعين» با تصاویری از مواکب عزاداری امام حسین(ع) صورت گرفته و جلوه‌های بصری آن نسبت به نسخه‌‌ اول با محوریت مواکب‌ اهواز جذاب‌تر شده است.

این نماهنگ با اشعاری از «سيد‌عليرضا شفیعی» و «حجت الاسلام سید محمد مهدی شفيعی» در بخش فارسی و «مرتضی حيدری آل‌كثير» در بخش عربی تهیه شده است؛ همچنین مداحان بخش فارسی و عربی، به ترتیب «پيمان قلی‌پور» و «حسن ويسی» هستند.

گفتنی است، بازتولید نماهنگ «تا حماسه اربعين» با در برداشتن مفاهيمی چون فضيلت زيارت امام حسين(ع) با پای پياده در اربعين و همچنین حمايت از جبهه مقاومت اسلامی توانسته به سرعت در فضای مجازی منتشر شود.

ورودی پارکینگ چذابه کاهش می‌یابد

رضا سعیدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان امروز 8 آبان در جمع خبرنگاران درباره هزینه پارکینگ مرز چذابه اظهار داشت: خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه هزینه ورودی پارکینگ چذابه 50 هزار تومان و هزینه شبانه روز 5 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه این موضوع را پیگیری کردیم تا هزینه تغییر کند و از امروز 20 هزار تومان شود، افزود: این نرخ توسط ستاد اربعین استان تعیین شده است.

مدیرکل سازمان تعزیرات خوزستان با انتقاد شدید از برخی مسؤولان استان تصریح کرد: می‌گویند ما چندین میلیارد تومان برای زیرسازی پارکینگ هزینه کرده‌ایم، کدام زیرسازی؟

این مقام مسؤول در ادامه ابراز داشت: استان‌های ایلام و کرمانشاه اصلا ورودی پارکینگ نمی‌گیرند و فقط هزینه 5 هزار تومان شبانه روز را دریافت می‌کنند.

سعیدی در پاسخ به پرسش سوالی مبنی بر اینکه چرا از همان ابتدا با تصویب چنین هزینه‌ای مخالفت نکردید، تصریح کرد: ما متاسفانه جزو ستاد اربعین نیستیم.

وی همچنین به موضوع اخذ وجه به مبلغ 12 هزار و 500 تومان توسط منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: این موضوع مصوب منطقه آزاد است و چنین نیست که غیرقانونی باشد ولی با رفاه و حال زائران نامناسب است.

سعیدی بیان داشت: از این رو به مرتضی بانک رئیس منطقه آزاد کشور نامه نوشتیم که این هزینه را برای زائران حسینی حذف کند.

تفاهم‌نامه تولید "تبلت‌ کودک" با حضور وزیر ارتباطات در خرمشهر امضا شد

تفاهم‌نامه خط تولید تبلت کودک امروز 8 آبان در شهرک صنعتی خرمشهر با حضور وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت تولید تلفن همراه جی ال ایکس منعقد شد.

این خط توانایی تولید 500 هزار دستگاه تبلت کودک را دارد و کنترل زمان و نوع استفاده از تبلت توسط والدین از جمله امکانات تبلت کودک تولید شده در این خط تولید است.

گفتنی است، این خط تولید در شرکت جی ال ایکس و منطقه آزاد اروند واقع شده است و این شرکت تنها تولید کننده موبایل و تبلت در کشور است.

لازم به ذکر است، جهرمی همچنین در ادامه سفر خود به خوزستان با حضور در مرز شلمچه و چذابه زیرساخت‌های آماده شده برای زائران اربعین حسینی را نیز مورد بازدید و بررسی قرار می‌دهد./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات