۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۳۵۸۶۵
رییس ستاد کل نیروهای مسلح :

نیروهای مسلح ید واحد ولایت هستند

باقری با اشاره به توطئه ها و هجمه های اخیر دشمن علیه سپاه پاسداران، با بیان اینکه نیروهای مسلح ید واحد ولایت هستند، گفت: از حمایت ارتش از سپاه قدردانی می کنیم.
سردار باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در همایش امنیت و دفاع شمال غرب کشور با اشاره به اهمیت امنیت، اظهار داشت: امنیت پایدار در شمال غرب کشور حاصل سال ها جانفشانی نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه دشمن از آنجایی که می داند از تقابل نظامی کار به جایی نخواهد برد دست به توطئه های بسیاری علیه نظام اسلامی زده است، گفت: تحریم، تقابل فرهنگی و تحمیل جنگ نرم فرهنگی علیه کشور از جمله این توطئه ها است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح درایت و هدایت های رهبری را محور پیشرفت و توسعه کشور و خروج از توطئه های دشمن دانست و گفت: به برکت رهنمودهای رهبری و تلاش نیروهای مسلح دشمن به اذعان خودشان توان تقابل نظامی با کشور را ندارند.

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت دو استان کردستان و آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: به دلیل همین حساسیت دشمن سرمایه بسیاری را برای نا امنی این منطقه هزینه کرده و با ترغیب حاکمان کردستان عراق و ایجاد پایگاه برای دشمنان ملت ایران در شمال این کشور به دنبال خدشه دار کردن امنیت منطقه است.

باقری با بیان اینکه امنیت منطقه شمال غرب کشور در سال های اخیر ارتقای قابل توجهی داشته است، افزود: در دهه ۸۰ اشرار مسلح با تجهیز و ساخت پایگاه این منطقه را محل حکومت و استقرار خود برای ماندن قرار داده بودند که به برکت نیروهای مسلح همه این توطئه ها از منطقه شمال غرب برچیده شد.

وی ادامه داد: دشمن در توطئه های خود علیه نظام اسلامی و برای تضعیف روحیه مقاومت در منطقه، تفکر و اندیشه تکفیری را در اتاق فکر غربی خود برنامه ریزی کرده و به جان منطقه انداخته؛ اما به فضل الهی شاهد اتمام این جریان و پایان تصرف سرزمینی داعش در سوریه و عراق هستیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر چه تصرف سرزمینی از سوی نیروهای تکفیری داعش به پایان راه خود رسیده است اما این تفکر هنوز مانده است، ابراز داشت: از این رو لازم است مسؤولان در تقابل با این اندیشه به دنبال راه کار اساسی باشند.

وی با اشاره به توطئه تجزیه کشور های اسلامی، گفت: این توطئه با اقلیم کردستان و همه پرسی در این بخش از کشور عراق با مشورت تیم مشورتی آمریکا آغاز شد که با درایت مردم، مرجعیت و مسؤولان عراق با شکست مواجه شد.

باقری با بیان اینکه نیروهای مسلح ید واحد ولایت در کشور هستند، ادامه داد: هجمه های اخیر دشمن علیه سپاه نشان از موفقیت این نیروی مردمی و انقلابی دارد، همچنین از ارتش برای حمایت از سپاه در برابر این حملات تقدیر و تشکر داریم.

گفتنی است این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ائمه جمعه و مقامات دولتی، نظامی و انتظامی دو استان آذربایجان غربی و کردستان در حسینه ثارالله ارومیه برگزار شد./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات