۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۳۵۹۸۱
امام جمعه تبریز:

داعش با پدافند نیروهای مقاومت در منطقه شکست خورده است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تجزیه عراق و استقلال کردستان آفندی شوم از طرف دشمنان ایران در منطقه است؛ اما داعش با پدافند نیروهای مقاومت شکست سنگینی خورده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی ففیه در آذربایجان شرقی امروز در ديدار با مديرکل و مسئولان پدافند غيرعامل استان با بیان اینکه رسانه های دیداری و شنیداری و مطبوعات و جراید برای  جهت دهی افکار عمومی در حوزه پدافند غیر عامل  وظیفه ای خطیر عهده دار هستند، اظهار داشت: باید با تفکری عمیق و آگاهانه برای تحقق اهداف پدافند غیر عامل گام برداشت و با فرهنگ سازی ، آحاد مردم را برای مقابله با حوادث طبیعی و تهدیدات احتمالی دشمنان توانمند ساخت.

امام جمعه تبریز افزود: برای ارتقای توانایی فردی و مدیریتی در بحران های طبیعی و تهدیدات احتمالی دشمنان باید پیشگیری را مقدم بر درمان قرار داد و به هزینه کردها به چشم سرمایه گذاری نگاه کرد.

وی گفت: در پدافند غیرعامل غیر نظامی هم باید آگاهانه وارد عمل شد و علاوه بر سیل، زلزله و توفان، مسائل زیست محیطی را مورد مطالعه و توجه جدی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه با توجه به بحران دریاچه ارومیه آینده منطقه شمالغرب و سلامتی میلیون ها نفر در استان آذربایجان شرقی با خطری جدی روبه رو هست، افزود: اگر هوشمندانه در راستای پدافند غیر عامل برنامه ریزی شود بحران های زیست محیطی و مسائل پیرامون آن نیز با روش های علمی و ساختار های تخصصی آگاه سازی و مدیریت میشود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه جدید استکبار برای مقابله با اهداف نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: تجزیه عراق و استقلال کردستان آفندی شوم از طرف دشمنان ایران در منطقه هست چرا که آنها به این یقین رسیده اند داعش در منطقه با پدافند نیروهای مقاومت شکست سنگینی خورده است. در این راستا هم باید با  آگاهی دهی و فرهنگ سازی آحاد مردم از گزند استکبار مصون نگه داشت.

همچنین در ابتدای این دیدار معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: همچنان که افزایش آمادگی نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی و تقویت توان دفاعی کشور، مهم است توجه به اصول پدافند غیرعامل و تقویت این موضوع در کشور نیز به همین اندازه و شاید بیشتر، در راستای کاهش تهدیدات و یا خطرات ناشی از آن حائز اهمیت است. 

وی با اشاره به تنوع تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل، اظهار کرد: با توجه به این موضوع، لازم است به صورت تخصصی، سازمان یافته و علمی در این حوزه بیش از پیش توجه کرده و اقدامات و برنامه‌های پیش بینی شده را اجرا کرد. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم افزایش آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی توسط سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌های جمعی و بخصوص صدا و سیما باید افزایش یابد. 

شهرتی‌فر در ادامه اظهار کرد: تمامی سازمان‌ها و دستگاه های اجرایی باید یک مشاور امنیتی و متخصص در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشند. 

وی با اشاره به بخشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در استان در حوزه زیستی و سایبری تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون توجه بسیار خوبی به موضوعات مربوط به این دو کارگروه شده است و امیدواریم بقیه کارگروه های مربوطه نیز فعال شده و در صورت لزوم، قرارگاه های مربوطه نیز فعال تر شده و گزارشات و آخرین وضعیت این کارگروه ها در جلسات آتی ارائه می شود.
 
 در ادامه این دیدار احمد جهانسری مدیر کل پدافند غیر عامل استان با اشاره به تاریخچه تاسیس این نهاد طی سخنانی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان پدافند غیرعامل به دستور رهبر معظم انقلاب در سال 83 تاسیس شد و رسالت اصلی آن نیز تامین امنیت فضای سایبری و زیست محیطی برای جلوگیری از حملات دشمن است.

وی افزود: بخشی از امنیت در کشور ما مربوط به حاکمیت است و اگر امنیت حکومت تامین شود، امنیت کشور و مردم نیز تامین خواهد شد که آن را مدیون نیروهای مرزبانی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی هستیم. ولی در خصوص مبارزه با حملات غیرسیستمی، خود مردم نیز باید از شناخت و آگاهی لازم برخوردار باشند.

وی با بیان این که حدود یک دهه از ظهور تهدیدهای جدید و نوپدید سپری می‌شود، گفت: تهدید زیست محیطی و تهدید سایبری از جمله ی تهدیدهای نوپدید هستند و دشمن امروزه آب، غذا و امنیت مردم را مورد هدف قرار داده است تا از این طریق بین حکومت و مردم فاصله بیندازند. از این رو زیرساخت های اساسی کشور که در حال ارائه ی سرویس به مردم هستند، باید در راستای شناخت حملات غیرسیستمی بیش از پیش تلاش کنند./۹۳۵/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات