۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۳۶۰۲۱
نمایشگاه مطبوعات؛

مسؤولان روی مناسک مذهبی تعصب داشته باشند

عضو شورای شهر قم با بیان این که توجه به مناسک مذهبی روح ایثار و فداکاری را در جامعه افزایش می دهد بر لزوم تعصب مسؤولان روی این مناسک تأکید کرد.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در پنجمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

علیرضا احمدی، عضو شورای شهر قم، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: محافل مذهبی از مساجد و هیآت مذهبی گرفته تا مؤسسات فرهنگی و قرآنی وظیفه توسعه و ترویج فرهنگ دینی را به عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر محافل مذهبی توسعه پیدا کنددر سطح جامعه روح معنویت به مردم حاکم می شود و اگر روح دین در کالبد مردم جاری شود باعث می شود که از معضلات و مشکلات اجتماعی کاسته شود و مدینه فاضله اسلامی شکل بگیرد.

احمدی با بیان این که مناسک مذهبی مانند راهپیمایی اربعین حسینی در همبستگی اجتماعی تأثیر بسزایی دارد، گفت: هر محفل مذهبی که به دور از انحراف ایجاد  شود جامعه را به سمت معنویت سوق می دهد و هر چه انسان از مادیات جدا شود و به سمت معنویات حرکت کند فعالیت های اجتماعی او در چارچوب دین خواهد بود.

وی تصریح کرد: مراسم اربعین می تواند روح ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی را تقویت کند و از همین جهت است که مردم برای هزینه کردن در این مراسم حساب و کتاب های دنیایی را کنار می گذارند و هر چه دارند در این راه می دهند.

عضو شورای شهر قم با اشاره به این که مسؤولان باید نسبت به مراسم مذهبی و ترویج معنویت تعصب داشته باشند، افزود: مهمترین الگویی که می توان از راهپیمایی اربعین گرفت کار جهادی و مدیریت جهادی است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بهترین الگوی مدیریت جهادی هستند که منویات ایشان راه را برای همه مسؤولان ترسیم کرده است؛ خود واژه جهاد ریشه اسلامی دارد و اگر منویات مقام معظم رهبری و مفاهیم اسلامی از قبیل ایثار و فداکاری را مد نظر داشته باشیم در مدیریت کشور به نتیجه خواهیم رسید./843/پ201/س

ارسال نظرات