۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۳۶۴۴۵
عضو جامعه روحانیت مبارز:

کسب رزق و روزی حلال سنت الهی است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کسب روزی حلال سنت الهی است، گفت: روزی حلال اثر مثبت در تریبت فرزندان دارد.
حجت الاسلام عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو جامعه روحانیت مبارز، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم صفر در مسجد شهید بهشتی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از سنت‌های الهی در قرآن کریم طلب روزی است.

وی افزود: خداوند هر مخلوقی را که خلق کرده روزی او را نیز آفریده است و ما موجودی سراغ نداریم که خداوند او را به وجود آورده باشد ولی به او روزی نداده باشد.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه انسان باید برای کسب روزی حلال تلاش کند، ابراز کرد: قانون الهی براین استوار است که انسان باید خود در جستجوی روزی باشد بنابراین اگر کسی در طلب روزی سستی و تنبلی کرد و خود را محتاج و نیازمند دیگران ساخت برخلاف سنت و قانون الهی عمل کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: خداوند هر جنبنده‌ای را که خلق کرده روزی‌اش را نیز آفریده است؛ انسان اگر در دنیا تنها به عبادت بپردازد و برای کسب روزی کار و تلاش نکند براساس فرمایش رسول خدا(ص) چنین فردی سربار جامعه است.

وی با تاکید براینکه طلب روزی حلال و تلاش برای کسب آن عبادت است، گفت: کسب روزی حلال یک ارزش است حضرت داوود(ع) فرمودند: خداوند دوست دارد بنده کار کند و بخورد؛ طبق روایات صریح خداوند از مردی که کار نمی‌کند و خانواده او معطل روزی هستند متنفر است.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه روزی همه انسانها یکسان نیست، تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند: روزی برخی انسان‌ها از راه تجارت است، بعض دیگر در مبارزه با دشمن و برخی روزی خود را از طریق زبانشان کسب می‌کنند اگر لازم شد انسان باید به دیار غربت برود و روزی خود را جستجو کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خداوند دعای کسی را که دنبال روزی نیست مستجاب نمی‌کند انسانها اگر براساس سنت الهی به دنبال روزی حلال باشند در اصل در طلب روزی آخرتند، برای کسب روزی حلال زحمت لازم است.

وی اضافه کرد: امیرالمومنان(ع) هنگامی که با حضرت زهرا(س) ازدواج کردند منزلشان خالی از فرش بود اما با تلاش و زحماتی که حضرت در طول عمر مبارکشان کشیدند به قدری ثروت کسب کردند که اگر مال حضرت بین بنی هاشم تقسیم می‌شد همه بنی هاشم را ثروتمند می‌کرد بنابراین هرکسی زحمت بکشد روزیش افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام عبدوس در پایان خاطر نشان کرد: کمترین اثر روزی حلال تربیت فرزندان صالح است؛ زیرا مال حرام اثر منفی بر انسان دارد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات