۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۳۶۶۲۲
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف:

اربعين احياي حقيقت حيات اباعبدالله است

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف، اربعين را احياي حقيقت حيات اباعبدالله الحسين(ع) دانست و از حضور ميليوني زائران در اين اجتماع عظيم تقدير كرد.
سيد جعفر علم الهدي

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمين سيد جعفر علم الهدي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف با بيان اينكه حركت اربعين حركتي است كه خداي متعال آن را براي بشريت به عنوان يك راهكار براي رسيدن به كمال مقدر كرده است، اظهار داشت: از اين رو بوده است كه خداوند پيامبرش و قرآن را به سوي بشر فرستاد تا انسان ها به سوي كمال راه يابند.

وي با اشاره به حديث ثقلين، ادامه داد: پيامبر اكرم(ص) در كنار قرآن، عترت را مطرح كرد. وقتي رسول اكرم مي فرمايد كه «حسين مني» در واقع مي خواهد به آينده اشاره كند؛ اين موضوع جاي تأمل دارد، هنگامي كه عده اي درصدد هستند كه مكتب و آيين پيامبر را از جامعه دور كنند، امام حسين(ع) است كه تمام آيين، روش، منش و مكتب پيامبر را در عالم احيا مي كند.

حجت الاسلام علم الهدي اظهار داشت: احياگري امام حسين(ع) در يك دوره با خطبه، سخنراني، هدايت هاي رفتاري و گفتاري ايشان و در عرصه عاشورا با ايثارگري و جانفشاني صورت گرفت. پس از شهادت آن حضرت، همچنان بايد پيامبر(ص) را حفظ كرد تا «انا من حسين» مصداق پيدا كند.

وي تداوم اين موضوع را در قالب هاي ارزشمند يك ضرورت برشمرد و با بيان اينكه زيارت ارزنده ترين قالب است، افزود: اين قالب يعني يك ساختاري كه هر انسان در هر عصر و زمان با اين باور كه امام نمرده است، شهيد نمي ميرد و امام شهدا از همه شهيدان بلندمرتبه تر و مصداق كامل حيات را دارد، به زيارت مي رود و اين حقيقت را احيا مي كند.

نماينده بعثه رهبري در نجف همچنين بيان كرد: زيارت سيدالشهدا(ع) در مناسبات مختلف مانند عيد قربان، شب هاي قدر، روز عرفه و ... سفارش شده است، اما يكي از روزهاي زيارت را كه حجت هاي الهي نشانه ايمان مومن معرفي كرده اند، اربعين است.

وي ادامه داد: همه زيارت ها تجديد عهد و ارتباط با حجت خدا و اعلان اين است كه اباعبدالله(ع) حيات دارد، اما زيارت اربعين با همه زيارت ها متفاوت بوده و از امتياز ويژه برخوردار است. دستور پيامبر به جابر بن عبدالله انصاري در زيارت اربعين را بعدها ائمه(ع) مورد استفاده قرار مي دهند. از اين رو زيارت اربعين با ساير زيارت ها متفاوت است.

حجت الاسلام علم الهدي با بيان اينكه نقش زيارت براي انسان ها مانند سفينه و كشتي است كه انسان را از جايگاه معمولي خود عروج مي دهد، اظهار كرد: وقتي انسان در اين مركب قرار بگيرد، اوج مي يابد تا خود را در كنار حجت خدا قرار دهد و سر سخن و قول و قرار باز مي كند.

وي در پايان تصريح كرد: اين حركت را سفر مي گويند، مانند زماني كه احرام مي بنديم و همه چيز را پشت سر مي گذاريم. خدا مدت سفر اربعين را جزء عمر انسان در نظر نمي گيرد و براي هر گام او ثواب حج و عمره قرار مي دهد كه هر گام معمولي نيست. زائر بايد خود را در محضر خدا و ولي خدا ببيند و توجه داشته باشد كه بي حرمتي، بي ادبي و حق كشي نسبت به ديگران نبايد در وجود انسان راه داشته باشد و بايد نسبت به هر زمان ديگري بيشتر مراقب بود./804/
۱۰۳/ح

ارسال نظرات