۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۳۷۱۸۷
رائفی‌پور در موکب جمکران:

شناخت امام زمان سبب رسیدن به خداوند و سعادت ابدی می‌شود

پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: ما به‌هیچ‌وجه خداوند را درک نمی‌کنیم مگر اینکه با امام زمان(عج)و اهل بیت(ع) به این تجلی برسیم و امام راهنما، رشد دهنده و کشتی نجات است.
رائفی پور در موکب جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، علی‌اکبر رائفی‌پور در جمع زائران اربعین حسینی در موکب مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه یکی از خواسته‌های ما همراهی با امام است، اظهار کرد: اساساً با امام بودن برای رسیدن به خداوند است و انسان قرار بود تجلی‌گاه صفات خداوند باشد، همان چیزی که امام نمونه تام آن است.

وی با بیان روایتی درباره امر به‌ معروف و نهی از منکر ابراز کرد: در روایتی آمده، افرادی که ما می‌توانستیم آن‌ها را امر به معرف و نهی از منکر کرده و انجام نداده‌ایم، در آخرت جلوی ما را گرفته و طلبکار می‌شوند؛ خداوند متعال تا روز قیامت بر کسانی که به اهل‌بیت(علیهم السلام) ظلم کرده‌اند بدی می‌نویسد که چرا جلوی نور امام را گرفته‌اند.

پژوهشگر حوزه مهدویت خاطرنشان کرد: هرکجا فرصت استفاده از امام بیشتر باشد، تهدید هم زیادتر است که هوشیاری بیشتری هم می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه امامان در زمره انسان‌هایی هستند که بیشترین حد صفات خداوند را در خود پروراندند، عنوان کرد: تمام افراد در آخرت با امامان خود شناخته می‌شوند و معیت با امام تنها در این دنیا کارگشا نیست و مؤمنان پس از مرگ بیشتر دستگیری می‌کنند.

رائفی‌پور یکی از ویژگی‌های معیت با امام را راهنمایی در کنار آدرس‌دهی دانست و گفت: ما به‌هیچ‌وجه خداوند را درک نمی‌کنیم مگر با امام به این تجلی برسیم و امام راهنما، رشد دهنده و کشتی نجات است.

وی با بیان اینکه امام انسان را به سمت الی الله و ربوبیت هدایت می‌کند، یادآور شد: معیت امام دارای شروط مختلفی مانند پروراندن صفات خداوند در خود، اعتماد به امام و لحاظ کردن خواسته‌های امامان در اولویت اول است.

استاد دانشگاه با اشاره به آیه آخر سوره مبارک فتح، یکی دیگر از ویژگی‌های معیت امام را ایستادن در برابر کفار و رفاقت با مؤمنان برشمرد و ابراز کرد: انسان پیرو امام همواره در رکوع و خزوع است و این جز صفات شیعیان در کنار عدم چشم‌چرانی، عدم مال مردم خوردن و غیره است.

وی با تأکید بر اینکه راهی برای رسیدن به امام جز کمک کردن به یاران امام نیست، تصریح کرد: اربعین ایجادشده تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) باشد./۸۴۰/د۱۰۳/ی

ارسال نظرات